لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری در لاهور ۲۳ تن را کشت


مقامات پاکستان میگویند شورشیان یک موتر مملو از مواد منفجره را در بیرون از پایگاه پولیس در شهر لاهور انفجار داده اند.

رحمان ملک، وزیر داخله پاکستان شورشیان طالب را مسول این حمله میداند. آقای ملک میگوید که حمله به تلافی عملیات گسترده اردوی پاکستان علیه شورشیان طالب در دره سوات صورت گرفته است.

مردان مسلح امروز چهارشنبه با یک موتر مملو از مواد منفجره عمارات پولیس و دفاتر استخبارات پاکستان را در شهر لاهور هدف قرار دادند که در حدود سی نفر کشته و بیش از یک صد تن زخمی بجای گزاشت.

این یکی از خونین ترین حملات امسالدر کشورپنداشته میشود.

مقامات میگویند حد اقل چهار نفر مسلح از یک موتر پیاده گردیده و بر عمارت اداره ای استخبارات شلیک نمودند، سپس زمانیکه محافظین امنیتی بر انها متقابلاً فیر نمود، انفجار عظیم بوقوع پیوست.

یک مقام ارشد امور صحی در تلویزیون ملی پاکستان اظهار نمود که در این حمله حد اقل ١١٦ نفر جراحت برداشته است ولی پولیس تعداد مجروحین را ٢٥٠ نفر گقته است. محمد علی یک شاهد عینی چشم دید خود را چنین بیان نمود.

"زمانیکه انفجار صورت گرفت همه چیز در مقابل چشمهایم تاریک شد. بعد از ان فیر شد، چنین معلوم میشد که نبرد سنگینی جریان دارد."

شدت انفجار به حدی بود که ساختمان های واقع در نزدیکی محل انفجار، واقع در یک ناحیه تجارتیرا در مرکز لاهور به لرزه درآورد.

تصاویر نشان میدهد که افسران پولیس دو مرد را که ممکن در این حملات دست داشته باشند دستگیر نموده اند.

هند این حملات شورشیان را در لاهور محکوم نمود و از حکومت پاکستان خواست تا با هند جهت مبارزه علیه تهدید این شورش بپیوندد.

اس ام کرشنا، وزیر خارجه هند به خبرنگران در دهلی جدید گفت:

"هند همواره موقف را اختیار میکند که هرجا که چنین حملات صورت میگرد ما انرا با تمام قوه محکوم میکنیم و ما به حکومت پاکستان تسلیت عرض میکنیم و از طریق انها به کسانیکه عزیران خود را در این حمله از دست داده اند نیر اظهار تسلیت میکنیم."

اردو پاکستان در شمالغرب دره ای سوات در حال اجرای عملیات علیه طالبان هستند، عملیات یک ماههکه به گفته اردو یازده صد شورشی مظنون را هلاک نموده است.

این عملیات که باعث بیجا شدن بیش از دومیلیون نفر گردیده است.

ملل متحد میگوید که تعداد بیجا شدگان ناشی از عملیات نظامی علیه شورشیان طالب در سوات به تقریباً دو اعشاریه سه میلیون افزایش یافته است.

این سنجش در حدود ٥٥٥هزار نفر را که قبلاً در جنگ باجور بیجا شده بودند شامل نمیباشد.

جنگ در باجور و دره ای سوات صدها هزار نفر را به فرار از خانه هایشان مجبور نمود.

ملل متحد میگوید که بیست هزار نفر در امتداد سرحد با افغانستان پناهنده شده اند که بیشتر انها با دوستان و اقارب شان به سر میبرند.

پاکستان دوباره کمپهای را که در سالهای ١٩٨٠ برای افغانهای از اشغال روس از افغانستان فرار نموده بودند ساخته بود دوباره باز نمودند.

کمپ کچه گړی در نزدیک شهر پیشاور بزرگترین کمپ بیجا شده گان باجوړ است. یک گروه حقوق بشر دیروز گفتصدها هزار فرد ملکی هنوز هم در منطقه عملیات علیه طالبان در سوات گیر مانده اند.

XS
SM
MD
LG