لینک های دسترسی

Breaking News

بازدید اوباما از کمپ زندانیان بوخنوالد


براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در کمپ زندانیان بوخنوالد در آلمان میگوید که کمپ زندانیان بوخنوالد ملامتی نهائی برای کسانیست که از قتل یهودیان توسط نازی ها منکر میشوند.

آقای اوباما، بعد از قدم زدن در محوطۀ کمپی که نازی ها درانجا در جریان جنگ جهانی دوم تخمین ۵۶ هزار یهود را بقتل رسانیدند، صحبت کرد.

رئیس جمهور گفت از داش هایی دیدن کرد که زندانیان دران سوزانیده شده بودند و از بارک هایی دیدن نمود که زندانیان تحت شرایط تخیل ناشدنی دران نگهداری میشدند. او گفت با گذشت زمان این کمپ هولناکی خود را از دست نداده و تاثر و قهر بخاطر آنچه اتفاق افتاده، کاهش نیافته است.

آقای اوباما همراه با انگلا مرکل، صدراعظم آلمان و ایلای ویزل Elie Wiesel، یکی از جان بسلامت بردگان قتل دسته جمعی یهودیان توسط نازی ها و برندۀ جایزۀ نوبل، بروز جمعه در ساحۀ این کمپ قدم زد. ویزل که درین کمپ زندانی بود، در مورد پدر خود حرف زد که در کمپ وفات نموده بود. او گفت روزی که پدرش پدرود حیات گفت تاریک ترین روز زندگی اش بود.

آقای اوباما بعد از مذاکره با انگلا مرکل، صدراعظم آلمان در شهر درزدنDresden گفت وقت آوردن فشار برای یک توافق صلح شرق میانه هم اکنون است. او گفت در قسمت حل و فصل منازعۀ اسرائیل و فلسطینیان میتوان در سال جاری پیشرفت جدی بمیان آورد.

او و انگلا مرکل، هردو تعهد نمودند در قسمت ایجاد دولت فلسطینی در پهلوی اسرائیل کمک کنند.

آقای اوباما از قاهره به آلمان مسافرت کرد. او در قاهره خواستار یک آغاز جدید در روابط بین ایالات متحده و مسلمانان در سراسر جهان شد.

XS
SM
MD
LG