لینک های دسترسی

Breaking News

بیانات مقامات ایالات متحده در مورد تلفات اهالی در افغانستان


مقامات ارشد ایالات متحده خواستار مساعی بیشتر جهت جلوگیری از تلفات اهالی شده اند.

رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده بروز جمعه گفت هر نفر ملکی که کشته میشود شکست قوای تحت رهبری ایالات متحده و حکومت افغانستان است.

گیتس همچنان ایران را متهم کرد که یک بازی دوگانه را در افغانستان براه انداخته و گفت که میخواهد با مردم افغانستان روابط نیک داشته باشد و در عین زمان برای شورشیان اسلحه و کمک میدهد.

گیتس بعد ازان در بروکسل صحبت کرد که وزرای ناتو از پلان مبنی بر تغیر جهش در جنگ با طالبان پشتیبانی کردند.

این پلان جدید در حالی خواستار اصلاح تشکیل قوماندۀ نظامی در افغانستان میشود که کنترول عملیات نظامی و تعلیمی را مرکزی میسازد. و این در زمانی است که ایالات متحده برای اعزام ۲۱ هزار عسکر اضافی جهت جنگ با طالبان، آمادگی میگیرد.

یاپ دی هوپ سکفر، منشی عمومی ناتو هشدار میدهد که در زمانی که دشمنان اهالی را کشته و مکاتب را طعمۀ حریق میسازند، این مساعی کار آسانی نخواهد بود.

افغانستان در ماه های گذشته شاهد افزایش در خشونت بوده است. ناتو میگوید که حملات شورشیان بین ماه های جنوری و می ۶۰٪ بیشتر از عین مدت در سال گذشته بود. و جنرال دیوید پتری یس، قوماندن قوای ایالات متحده در جنوب آسیا و شرق میانه میگوید در حالیکه قوای بین المللی بر پناه گاه های تندروان حمله میکنند، احتمال دارد خشونت افزایش یابد.

اما ممکن است بزودی کمک بیشتری به افغانستان فرستاده شود. هسپانیه تعهد کرد که ۴۵۰ عسکر دیگر برای کمک در تدابیر امنیتی در جریان انتخابات آینده به افغانستان اعزام خواهد نمود، ولی پارلمان آن کشور باید این اقدام را تصویب کند.

مقامات افغانی بروز جمعه گفتند از اثر انفجار یک بم کنار جاده در ولایت پکتیکا، سه عسکر افغانی کشته شدند. وزارت دفاع برتانیه گفت روز قبل یک عسکر برتانوی طی انفجاری در نزدیک قندهار بقتل رسید.

XS
SM
MD
LG