لینک های دسترسی

Breaking News

مکریستل: پیروزی در جنگ در افغانستان باید با حمایت مردم صورت گیرد


جنرال ستنیلی مکریستل، قوماندان جدید نیرو های امریکایی و ائتلاف در افغانستان میگوید، جنگ در افغانستان باید به پشتیبانی مردم آن کشور کامیاب گردد.

جنرال مکریستل که یک هفته پس از احراز قوماندانی قوای ائتلاف و نیرو های امریکایی مستقر در افغانستان، به ملاقات و صحبت با قوماندانان این نیرو ها و اردوی ملی افغان مصروف میباشد، قبل از ترک قرارگاه ناتو در قندهار به خبرنگاران گفت، وی با قوماندانان ناتو و افغان صحبت نموده و یکی از نکاتی که با آنها مطرح میسازد، طریق پیشبرد جنگ علیه شورشیان میباشد.

جنرال مکریستل افزود، در افغانستان باید متوجه بود که هدف جلب حمایت مردم میباشد و مبارزه علیه تندروان به یک تغییر فرهنگی در جنگ نیاز دارد.

همچنان در رابطه با پاکستان، ریچارد هالبروک نمایندۀ ارشد ایالات متحده در أمور پاکستان و افغانستان میگوید، حمایۀ ثبات در پاکستان از اولویت های ایالات متحده بشمار میاید.

آقای هالبروک دیروز چهارشنبه در یک جلسۀ استماعیۀ مجلس نمایندگان امریکا گفت، پاکستان در حال حاضر با یک سلسلۀ مشکلات جدی، از میلیون ها بیجاشدۀ داخلی گرفته تا بحران شدید اقتصادی روبرو است.

علاوه بر این، به گفتۀ او، گروه های تندوری در غرب پاکستان وجود دارند که تلاش شان را به حمله علیه امریکا دوام میدهند. اما هالبروک گفت، پاکستان حضور نیرو های امریکایی را در قلمرو خود نمی پذیرد و ایالات متحده نیز به این تصمیم احترام میگذارد.

در مورد افغانستان، آقای هالبروک گفت که پس از استقرار حکومت اوباما، تغییر مشئ ایالات متحده در افغانستان به خوبی اعیار گردیده است.

XS
SM
MD
LG