لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی در خوست ۱۲ تندرو را کشت


قوای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در افغانستان میگوید حملات هوائی حد اقل ۱۲ تندرو را بقتل رسانید، که طبق ادعا در قاچاق جنگجویان خارجی از پاکستان به افغانستان دست داشتند.

قوای ائتلاف طی بیانیه ای بروز سه شنبه گفت که این حملۀ شب قبل بر دو سنگرگاه در ولایت خوست صورت گرفت.

این عملیات، شورشیان مرتبط به سراج حقانی، رهبر تندروان را که به براه انداختن یک تعداد حملات در افغانستان متهم میباشد، هدف قرار داده بود.

در عین زمان، مقامات افغانی میگویند یک بم گزار انتحاری مرد در لباس زنانه در گذرگاۀ سرحدی تورخم در شرق کشور، خود را منفجر ساخت.

مقامات میگویند این بم گزار چادری پوش خود را در بخش گذرگاۀ زنانه منفجر ساخته یک فرد پولیس و یک کودک را بقتل رسایند. آنها میگویند این بم گزار حد اقل ده تن دیگر را زخمی ساخت.

در عین زمان، قوماندان جدید همۀ عساکر ناتو میگوید از عساکر متحدین میخواهد تا از مشیی در افغانستان پیروی کنند که از مردم افغانستان محافظت نماید.

ادمیرال جیمز ستاڤریدیس در مراسم تغیر قومانده اش در آلمان بخبرنگاران گفت که میخواهد راه های بدیلی بیابد که متحدین بتوانند برای جنگ در افغانستان منابع بیشتری فراهم کنند.

در حالیکه ایالات متحده تعداد عساکر خود را در افغانستان تقریباً دو برابر میسازد، اکثر کشورهای عضو ناتو در قسمت فراهم نمودن عساکر بیشتر محاربوی متمایل نیستند.

این ادمیرال منحیث قوماندان نظامی ناتو عساکر همۀ قوت ها و همۀ کشورهای ناتو را تحت قوماندۀ خود خواهد داشت و با جنرال ستنلی مکرستل، قوماندان جدید ایالات متحده در افغانستان از نزدیک کار خواهد نمود.

جنرال مکرستل اخیراً تغیری را در استراتیژی ایالات متحده در افغانستان اعلام کرد که تمرکز آن کمتر بر کشتار شورشیان و بیشتر بر محافظت مردم افغانستان و بدست آوردن اعتماد شان میباشد.

XS
SM
MD
LG