لینک های دسترسی

Breaking News

ختم جلسات هشت کشور صنعتی جهان با تعهد ۲۰ ملیارد دالر برای تغذیۀ فقرا


رهبران غنی ترین هشت کشور جهان بعد از سه روز جلسات در شهر لکیلا L'Aquila در ایتالیا که طی آن برای فراهم نمودن ۲۰ ملیارد دالر جهت تغذیۀ مردم فقیر جهان توافق صورت گرفت، خاتمه یافت.

ایالات متحده برای یک پروگرام سه ساله جهت کمک به کشور ها برای مبارزه علیۀ گرسنگی و انکشاف سکتور زراعتی خود شان، سه و نیم ملیارد دالر تعهد نمود. این اعلامیه به تعقیب مذاکرات بین رهبران هشت کشور بزرگ صنعتی جهان در مورد امنیت مواد غذائی با همقطاران افریقایی شان، منتشر گردید.

ادارۀ غذا و زراعت جهان ازین اعلامیه استقبال کرده آنرا یک تغیر تشویق کنندۀ مشی جهت کمک به فقرا و گرسنگان خواند.

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده طی ارزیابی کنفرانس در محضر خبرنگاران خاطر نشان ساخت که رهبران روی موضوعاتی چون رکود اقتصادی و تغیر اقلیم، مباحثات صادقانه و مملو از نیرو داشتند. او گفت آنها توافق کردند که برون شدن از پس روی اقتصادی مدتی را در بر خواهد گرفت و یک توافق دراز مدت را برای همکاری جهت اعادۀ اقتصاد جهان مثال داد.

او خاطر نشان ساخت که روی ضرورت برای تدابیری جهت متوقف ساختن انتشار اسلحۀ ذروی توافق صورت گرفت. رئیس جمهور گفت رهبران در مورد وقایع مخوفی که در قبال انتخابات ریاست جمهوری ایران رخ داد و خطری را که متوجۀ انتشار ذروی میسازد، ابراز نگرانی کردند.

آقای اوباما متعاقباً با پاپ ملاقات کرد.

XS
SM
MD
LG