لینک های دسترسی

Breaking News

مدافعۀ حکومت برتانیه از استراتیژی افغانستان


مقامات برتانوی از درگیری کشور شان در جنگ افغانستان و تلفات عساکر که از تلفات جنگ عراق فراتر رفته مدافعه میکنند.

مقامات برتانوی این ادعاهای مخالفین حکومت را تکذیب مینمایند که عساکر برتانوی تجهیزات مناسب ندارند و در نتیجه در معرض خطر بیشتر قرار گرفته اند.

افزایش در تعداد تلفات عساکر برتانوی طی هفتۀ گذشته در مورد حفاظت عساکر در برتانیه که مردم در مورد اشتراک عساکر برتانوی اختلاف نظر دارند، نگرانی ایجاد کرده است.

یک نظر پرسی تازه نشان میدهد که در حدود ۴۶ فیصد مردم برتانیه از دخالت برتانیه در جنگ طرفداری میکنند ولی ۴۷ فیصد مخالف هستند.

این ارقام یک اندازه افزایش را نسبت بسال ۲۰۰۶ نشان میدهد که ۵۳ فیصد مردم مخالف بودند.

در عین زمان، مقامات افغانی میگویند انفجار یک بم کنار جاده بروز دوشنبه در غرب کابل چهار فرد پولیس را هلاک ساخت و ناتو مرگ یک عسکر آن قوا را اعلام نمود.

مقامات گفتند این افراد پولیس، بشمول قوماندان امنیۀ یک ولسوالی در یک انفجار در ولایت وردک کشته شدند.در یک واقعۀ جداگانه، مقامات قوای ائتلاف گفتند یک عسکر امریکائی در قبال یک حملۀ روز یکشنبۀ شورشیان در شرق افغانستان کشته شد.

در سال جاری بیش از ۱۹۰ عسکر خارجی در افغانستان کشته شدند که شاید سال جاری را مهلک ترین سال از وقت برانداختن طالبان از قدرت توسط قوای تحت رهبری ایالات متحده در سال ۲۰۰۱ باینطرف برای قوای بین المللی بسازد.

عساکر خارجی اکنون توجه را بر محافظت اهالی و مصون ساختن کشور برای انتخابات آینده متمرکز ساخته اند.

بروز دوشنبه، نهاد اجرائیوی اتحادیۀ اروپائی گفت در حدود ۱۰۰ ناظر را برای مراقبت از انتخابات مجوزۀ تاریخ ۲۹ اسد ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان، به آن کشور اعزام خواهد کرد.

کمیسیون اروپائی گفت پولیس افغانستان و شرکت های خصوصی امنیتی، امنیت این ناظرین را فراهم خواهند کرد.

ریاست این هیئت را فلیپ موریون، جنرال سابق و قانون گزار فرانسوی بعهده خواهد داشت.هفده متخصص اتحادیۀ اروپائی هم اکنون در افغانستان هستند تا آمادگی برای انتخابات را مراقبت کنند.

XS
SM
MD
LG