لینک های دسترسی

Breaking News

کلنتن: برای رژیم کوریای شمالی دوستی باقی نمانده است


هیلری رادوم کلنتن، وزیر خارجه ایالات متحده میگوید، جامعه بین المللی در مساعی اش در قسمت وارد کردن فشار بر کوریای شمالی در رابطه با ختم پروگرام ذروی اش متحد است.

وزیر خارجه ایالات متحده در جریان یک کانفرانس مطبوعاتی در روز آخر جلسات منطقوی « کانفرانس دول عضو انجمن کشور های جنوب شرق آسیا» موسوم به "اسین" گفت، "برای رژیم کوریای شمالی دوستی باقی نمانده است تا به آن اجازه بدهد به تعقیب پروگرام اسلحه سازی اتومی خود ادامه بدهد."

خانم کلنتن اظهار کرد، ایالات متحده و شرکای آن در گفت و شنود های شش جانبه بر خلع سلاح سازی حاضر اند مجموعه از مشوق های دیپلوماتیک را پیشهاد کنند - و آن در صورتیکه پیونگ یانگ در خلع سلاح سازی یک راه "بر گشت ناپذیری" را در پیش گیرد.

اما خانم کلنتن گفت، هیات کوریای شمالی در جریان مباحثات در نشست منعقده منطقوی در پوکیت تایلند، به ختم پروگرام اتمی کوریای شمالی غیر متمایل بنظر میرسید.

یک عضو هیات کوریای شمالی درین نشست پیشنهاد کلتنن را "بی معنی" خوانده و گفت، گفت و شنود های شش جانبه تمام شده است. او ادعا های همیشگی پنوم پن راجع به "خصومت ورزی عمیق واشنگتن علیه کوریای شمالی" را تکرار کرد.

XS
SM
MD
LG