لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات جنرال امریکایی مبنی بر نیرومند بودن القاعده در عراق


قوماندان نیرو های امریکایی در شمال عراق میگوید: القاعده قادر بوده است تا خود را آرایش مجدد داده و حملات بم گذاری در موتر را که منجر به هلاکت چندین شهروند عراقی گردید، انجام دهند.

دگرجنرال رابرت کاسلین میگوید: تعداد حملاتِ به رهبری القاعده کاهش یافته است. اما او میگوید: این گروه ضرورت این را درک نموده اند تا با بم گذاری هایی با قدرت عظیم که افراد ملکی را هدف قرار میدهد، خشونت های قومی را دامن بزنند.

جنرال کاسلین میگوید: وی بخاطر تنش ها میان اعراب و کرد ها در شمال عراق نگران است، هشدار های این دو به همدیگر ممکن روزی سبب درگیری میان آنان شود.

او میگوید این وظیفهء رهبران سیاسی کرد و عرب است تا منازعات ارضی دیرینه را حل وفصل نموده و تنش ها را خنثی سازند.

مقامات عراقی میگویند: در خشونت های روز سه شنبه، یک رشته حملات بم گذاری در بغداد، هشت تن را کشته و بیش از 40 تن دیگر را مجروح ساخت.

هشت تن زمانی کشته شدند که سه بم در منطقه الامین در شرق بغداد که یک منطقه شیعه نشین میباشد، منفجر گردید. 30 تن دیگر در این انفجارات مجروح گردیدند.

پولیس میگوید: بیش از ۱۳ تن دیگر در انفجارت بم که در شهر شمال شرقی شاب واقع در منطقه دورا در بغداد رویداد، مجروح گردیدند.

گفتنیست که از روز جمعه بدینسو حدود ۱۰۰ تن در بم گذاری های بغداد و شهر شمالی موصل جان های خویش را از دست داده اند.

دگرجنرال رابرت کسلین قوماندان نیرو های امریکایی در شمال عراق بروز سه شنبه گفت: از زمانی که نیرو های امریکایی مسوولیت امنیتی شهر را به قوت های عراقی تحویل داده اند، حملات در موصل کاهش یافته است.

XS
SM
MD
LG