لینک های دسترسی

Breaking News

وقوع حملات متعدد در افغانستان ۱۶ کشته بر جای گذاشت


حمله شورشیان بروز سه شنبه، در حالیکه انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی نزدیک است، منجر به کشته شدن ۱۶ تن و جراحت بیش از ۵۰ تن دیگر گردید.

طالبان مسوولیت این حمله انتحاری را که زریعه موتر انجام یافته و کاروان تدارکاتی نیرو های ناتو را در حوالی حومهء کابل هدف قرار داد، به عهده گرفتند.

این حمله منجر به کشته شدن هشت تن گردید که دو کارمند افغان سازمان ملل متحد ویک سرباز نیرو های ناتو نیز در آن شامل اند.

چند ساعت قبل در مرکز کابل، راکت ها در نزدیک ارگ ریاست جمهوری اصابت نمود ولی تلفاتی را سبب نگردیده است.

در ولایت ارزگان یک بم گزار انتحاری بر یک مرکز انتخاباتی حمله نموده چهار عسکر و دو تن از اهالی را بقتل رسانید.

و در شرق افغانستان، قوای نظامی ایالات متحده گفت دو عسکر ایالات متحده وقتی کشته شدند که موتر حامل شان به یک بم اصابت نمود.

طالبان تعهد نموده که انتخابات روز پنجشنبه را اخلال کند و این بیم وجود دارد که اشتراک تعداد کم رای دهندگان شاید اعتبار انتخابات را بمخاطره بیفگند.

اما جنرال دمایان کنت ول، جنرال ناتو در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران گفت مطمئن است که قوای آیسف و پولیس افغانستان برای فراهم کردن امنیت در جریان رای گیری آمادگی خوبی دارند.

ناتو همچنان بروز سه شنبه گفت در جریان رای گیری تهاجم را متوقف میسازد و صرف در صورتی که برای محافظت مردم لازم باشد آتش خواهد گشود.

این تصمیم به تعقیب تقاضای حکومت افغانستان برای آتش بس در روز انتخابات، اتخاذ گردیده است.

در عین زمان، طبق گزارش یک تحقیقات مدارکی را از تقلب و فساد در انتخابات در یافته است.

بی بی سی گفت یک افغان که مخفیانه کار میکرد کارت های انتخابات را که برای فروش بود در شهر کابل یافته است و یک رهبر قبایلی در شمال کشور گفت به وی هزاران دالر پیشنهاد شده بود تا در بدل آن یک مقدار زیاد آرا را بطور جمعی بکدام کاندید بدهد.

کای آیده، نمایندۀ ارشد ملل متحد برای افغانستان میگوید یک اندازه بی نظمی را انتظار دارد ولی توقع ندارد که باعث بی اعتباری انتخابات گردد.

حامد کرزی درین انتخابات تاریخ ۲۹ اسد، مطابق ۲۰ آگست، با تقریباً ۳۰ کاندید دیگر مقابل است. اگرچه همه پرسی های اخیر نشان میدهد که یک پیشتاز قوی است ولی علائمی دیده میشود که در روزهای اخیر تفاوت آرا کمتر شده است. کاندیدان باید بیش از ۵۰٪ مجموع آرا را کسب کنند تا از دور دوم جلوگیری گردد.

XS
SM
MD
LG