لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای قوماندان طالبان پاکستانی مبنی بر رهبری موقت آن گروه


یک قوماندان ارشد طالبان پاکستانی میگوید، او موقتاً رهبری جنگجویان آن گروه را به عهده میگیرد، زیرا صحت بیت الله مسعود رهبر آن گروه، خوب نیست.

مقامات ایالات متحده و پاکستانی میگویند، مسعود در اوایل ماه جاری طی یک حمله راکتی به قتل رسید. قومندانان طالبان در رابطه به کشته شدن وی، حکایات مختلفی نموده اند، اما از زمان آن حمله تا کنون هیچ چیزی از مسعود شنیده نشده است.

گزارشاتی حاکی از بروز نزاع میان قوماندان های طالبان پاکستانی بر سر رهبری این گروه پخش شده است، و سایر قوماندانان آنها از اینکه نقش مولوی فقیر محمد را به عنوان رهبر قبول دارند، بصورت عام چیزی نگفته اند.

جنرال دیڤید پطرییس، برای انجام مذاکرات با رهبران ارشد نظامی پاکستان روی موضوع تهاجم نظامی آنکشور علیۀ تندروان اسلامیست به پاکستان رفته است.

جنرال پطرییس در شهر راولپندی با اشفاق کیانی، رئیس قوای نظامی پاکستانی ملاقات کرد و همکاری نزدیکتر نظامی، بشمول انتقالات آینده محموله های کمک امریکا برای پاکستان و گسترش تهاجم علیۀ طلبان را مورد بحث قرار داد.

عساکر پاکستانی جنگجویان اسلامیست را از درۀ شمالغربی سوات و مناطق اطراف آن رانده اند. ولی سوات بخاطر خشونت های پراگنده تندروان هنوز مصئون نیست.

قوای نظامی حالا توجه را به جنگ با طرفداران بیت الله مسعود رهبر طالبان پاکستانی معطوف داشته اند که گفته میشود طی یک حملۀ هوایی امریکایی در اوایل ماه در وزیرستان جنوبی کشته شد.

رچارد هولبروک، فرستادۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان نیز در پاکستان است، وی با مقامات ارشد آنکشور روز سه شنبه ملاقات کرد و از آنها خواست تا فشار بر تندروان اسلامیست مستقر در پاکستان را ادامه دهند.

XS
SM
MD
LG