لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی امریکا از پیروزی احتمالی دوبارۀ کرزی


وزارت خارجۀ ایالات متحده روی گزارش های ابراز نگرانی نموده که یکی از معاونین انتخابی رئیس جمهور حامد کرزی در قاچاق مواد مخدر دخیل میباشد.

سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحده این بیانیه را در پاسخ به مقالۀ روزنامۀ نیویارک تایمز ابراز نمود که گفته بود، محمد قسیم فهیم، سابق وزیر دفاع و جنگ سالار، ممکن در صورت انتخاب، با تعزیرات ایالات متحده مواجه خواهد شد.

نیویارک تایمز گزارش داد، در صورتیکه در انتخابات کرزی برنده شود و فهیم به کار آغاز نماید، شاید روابط ایالات متحده و افغانستان خدشه دار گردد.

حکومت اوباما در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شدیداً بی طرفی را اعلام نموده است. ولی مامورین ارشد امریکایی میگویند واشنگتن از ارتباطات گزارش شدۀ فهیم در تجارت مواد مخدر نگران بوده و این موضوع را با مامورین افغان در میان گذاشته اند.

در اوایل ماه جاری، ایالات متحده در مورد بازگشت عبدالرشید دوستم، جنگسالار تبعیدی، جداً ابراز نگرانی نمود.

همچنان بروز پنجشنبه، مامورین انتخابات افغانستان گفتند نتایج قسمی انتخابات ریاست جمهوری را حداقل تا شنبه اعلام نمیکنند.

یک مامور کمیسون مستقل انتخابات افغانستان گفت بخاطر مشکل تخنیکی در کمپیوتر، شمارش آرا متوقف شده است.

مامورین انتخاباتی بروز چهارشنبه اعلام نمودند، درشمارش 15 در صد آرا، رئیس جمهور حامد کرزی سبقت دارد، ولی 50 در صد را تکمیل نکرده تا از برگزاری دور دوم انتخابات جلوگیری شود.

مامورین هشدار دادند که مجموع آرا بسیار اندک است تا نتایج عمومی انتخابات را پیش بینی نمود، انتخاباتی که قبلاً با ادعا های تقلب ناقص شده است.

توقع نمیرود نتایج حداقل تا اوایل هفتۀ آینده اعلام گردد.

XS
SM
MD
LG