لینک های دسترسی

Breaking News

افغان های که در توطئۀ دهشت افگنی در امریکا 'دخیل بوده اند'، محاکمه میگردند


قرار است سه مرد افغان باتهام دروغ گفتن در تحقیقات ضد دهشت افگنی بروز دوشنبه در محکمۀ فدرال حاضر شوند. این افراد که بروز شنبه توقیف گردیدند، شاید در صورت ثبوت گناهان شان تا به هشت سال زندان محکوم گردند.

نجیب الله زازی، باشندۀ قانونی دائمی ایالات متحده و پدرش محمد ولی زازی که شهروند ایالات متحده است در شهر دنڤر ایالت کالرادو بمحکمه حاضر خواهند شد. شخص سوم احمد ویس افضلی در نیویارک بمحکمه حاضر خواهد شد. افضلی نیز یک باشندۀ دائمی قانونی ایالات متحده است.

ریمند کلی کمشنر پولیس نیویارک میگوید اظهار عقیده میشود که زازی با اظهار اینکه از موجودیت هدایات بم سازی ای که مقامات فدرال از موترش یافت کردند اطلاعی نداشته، به مقامات دروغ گفته است.

یک مقام وزارت عدلیۀ ایالات متحده میگوید مقامات در مورد پلان گزاری کدام حمله اطلاعات دقیقی ندارند. زازی هرنوع ارتباط با دهشت افگنی را تکذیب کرده است.

کمشنر پولیس نیویارک میگوید مقامات ادعا میکنند که نجیب الله زازی اذعان نموده است که در تاسیسات القاعده در پاکستان تعلیمات فرا گرفته است.

این متهم ۲۴ ساله در افغانستان تولد یافته و در کودکی به پاکستان نقل مکان کرده و در حدود ۱۰ سال قبل با فامیلش به ایالات متحده مهاجرت نمود.

وکیل مدافع زازی میگوید مؤکلش بخاطر دیدار از خانمش چندین بار به پاکستان مسافرت کرده است.

XS
SM
MD
LG