لینک های دسترسی

Breaking News

افغان متهم به دسیسه استفاده از سلاح، در محکمه امریکا اظهار بی گناهی کرد


یک افغان مهاجر، بروز سه شنبه در محکمه فدرال امریکا، که به اتهام دسیسیه استفاده از سلاح های تخریب جمعی دستگیر شده است، اظهار بیگناهی نمود.

مدعی العمومان، نجیب الله زازی را متهم مینمانید که قصد داشت از بم های ساخت دست علیه اهداف نامعلومی در داخل خاک ایالات متحده استفاده نماید.

(ویکتوریا کالیڤر) خبرنگار صدای امریکا از نیویارک گزارش میدهد که زازی بدون ضمانت پولی در یک زندان در نیویارک بسر میبرد.

نجیب الله زازی با آرامش و اطمینان در یک محاکمه کوتاه مدت خود ظاهر شد. مدعی العموم میگوید زازی ۲۴ ساله، تعلیمات مواد منفجره را از القاعده در پاکستان فرا گرفته است.

وی متهم به خریداری وسایل نگهداری مو است که از آن میتوان برای بم های ساخت دست استفاده نمود.

زازی هر نوع ارتباطی را با القاعده رد میکند. جی مایکل دولینگ، وکیل مدافع زازی به مردم هشدار داد تا زود قضاوت نکنند:

"آنچه را من تا بحال دیده ام آنست که آقای زازی به پاکستان مسافرت نموده بود، که غیر قانونی نیست. و آقای زازی موادی را خریداری نموده است که دارای یک ماده کیمیاوی میباشد که ادعا میشود میتوان از آن در ساختن بم استفاده نمود. این اعمال هیچ کدام غیر قانونی نیست. من تا بحال مدرکی را ندیده ام که حاکی از توافق آقای زازی با کس دیگری باشد و این ماهیت یک اتهام دسیسه چینی است."

مدعی العمومان میگویند آقای زازی و همکارانش بیشتر از یکسال را صرف طرح ریزی حمله به ایالات متحده نموده اند.

اف بی آی، مدتی میشد که زازی را تحت نظارت قرار داده بود و در ماه جاری زمانی نگرانی ها بیشتر شد که وی یک موتر را کرایه نموده و بجانب نیویارک روانه شد.

تحقیق کننده گان میگویند آنان مخفیانه این موتر را تلاشی نموده و یک کامپیوتر لپ تاپ را یافتند که رهنمایی بم سازی در آن درج شده بود.

مدعی العمومان زازی را متهم میکنند که قصد داشت با بم های ساخت دست اهداف نامعلوم را در ایالات متحده هدف حمله قرار دهد. مامورین پولیس اظهار داشته اند که این دسیسیه شاید شامل سیستم وسیع ترانزیت شهر نیویارک هم میشد.

زازی بتاریخ ۱۲ سپتمبر توسط طیاره به دینڤر برگشت و یک هفته بعد از آن دستگیر شد. وی در حال حاضر، بدون ضمانت پولی در نیویارک در قید قرار دارد و در ماه دسمبر به محکمه بر خواهد گشت.

اگر زازی محکوم گردد، با حداکثر مجازات که حبس ابد است، روبرو خواهد بود.

XS
SM
MD
LG