لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات رئیس ادارهٌ انرژی ملل متحد در مورد پروگرام ذروی ایران


رئیس اداره انرژی ذروی ملل متحد میگوید ایران بتاریخ بیست و پنجم ماه آکتوبر،به مفتشین اجازه خواهد داد تا از تسهیلات ذروی تازه افشاٌ شدهٌ آن کشور در نزدیکی شهر قم دیدن نمایند.

محمد البرادعی به روز یکشنبه، پس از ملاقات با مقامات ایرانی در تهران این موضوع را اعلان نمود.

ایران بعد از ملاقات با دیپلومات های شش قدرت جهان بروز پنجشنبه در ژنیو، موافقه نمود تا بار دیگر بتاریخ 19 اکتوبردر ویانا ملاقات نماید.

البرادعی به روز یکشنبه گفت ، اداره بین المللی انرژی ذروی هیچ ثبوت موثق در دست ندارد تا برنامهء سلاح سازی ذروی ایران را ثابت سازد. اما او علاوه نمود ، این اداره به بررسی آن ادعا ها ادامه خواهد داد که گفته شده است ،ایران مطالعات ساختار اسلحهء ذروی را انجام داده است.

سوزن رایس ، سفیر امریکا در ملل متحد گفت در واشنگتن ارزیابی های مختلف در مورد قابلیت و توانائی ذروی ایران موجود است، و این ارزیابی ها فرق می کند.

رایس ، در جریان مصاحبه اش با شبکهٌ تلویزیونی (ان بی سی) گفت، اگر ایران از پروگرام ادعا شدهٌ ذروی خود دست نبردارد، به تعذیرات بیشتر مواجه خواهد گردید.

ایران می گوید پروگرام وی به مقاصد صلح آمیز است.

رسانه های ایالتی بعداً از محمود احمدی نژاد نقل قول نموده اند که وی گفته است تمام مشکلات میان اداره بین المللی انرژی ذوری و تهران حل شده است.

XS
SM
MD
LG