لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات رئیس کمیتهٌ خدمات نظامی امریکا در مورد اوضاع افغانستان


یک عضو کلیدی کانگرس ایالات متحده امریکا می گوید، تشکیل یک استراتژی بهتر در افغانستان بیشتر اهمیت دارد تا افزایش تعداد عساکر امریکا درآنکشور.

سناتور کارل لڤن، رئیس کمیتهٌ خدمات نظامی مجلس سنا به روز یکشنبه طی مصاحبۀ با یک شبکۀ خبری گفت، از اعزام عساکر بیشتربنابر تقاضای جنرال مککرستل قوماندان ارشد قوای نظامی امریکا وناتو در افغانستان طرفداری نمیکند.

اعضای دیگر حزب لڤن، وهمچنان اکثریت جمهوریخواهان میگویند، بدون عساکر بیشتر، امنیت و ادارۀ در افغانستان بهبودنخواهد یافت.

مککرستل هشدار داده که اگر عساکر بیشتر در افغانستان تعبیه نشود ایالات متحده در این جنگ برنده نخواهد شد، تصمیمی که به رئیس جمهور براک اوبامامربوط است. خبرهای تائید نشده میرساند که مککرستل تا ۴۰هزار عسکر بیشتر تقاضا کرده است.

رئیس جمهور اوباما با مشاورین نظامی و سیاسی خود در قصر سفید یک سلسله جلسات را در مورد استراتیژی جنگ در افغانستان انجام داده است تا طریقهٌ درست مبارزهٌ با کشمکش های هشت ساله را جستجو نمایند.

آقای اوباما طی صحبت تیلفونی با کارل آیکنبری سفیر امریکا در افغانستان بار دیگر بر اهمیت تدبیق یک استراتیژی جامع در افغانستان که شامل بخش های نظامی و ملکی میباشد، تاکید ورزید .

به روز جمعه رابرت گبس، سخنگوی قصر سفید گفت رئیس جمهور اوباما در ظرف چند هفته، تصمیم خود را در مورد افغانستان اتخاذ خواهد نمود.

آقای اوباما در اوایل سال جاری فرستادن ۲۱ هزار عسکر را به افغانستان هدایت داد ، تصمیمی که تعداد عساکر امریکا در آنکشور را تا پایان امسال به ۶۸ هزار بلند می برد.

تعداد تلفات عساکر امریکا در افغانستان در ماه های اخیر در قبال افزایش عملیات نظامی بر علیه شورشیان طالبان، بلند رفته است.نظر پرسی های عامه نشان می دهد که پشتیبانی مردم امریکا از جنگ در افغانستان کمتر شده میرود.

XS
SM
MD
LG