لینک های دسترسی

Breaking News

کمیسیون احتمال دور دوم انتخابات را پیش از وقت خواند


یک مقام انتخابات افغانستان میگوید هنوز زود است که پیشگوئی کرد آیا نتیجۀ تحقیقات تقلب به دور دوم انتخابات بین حامد کرزی، رئیس جمهور و قوی ترین رقیبش منجر خواهد شد یانه.

نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون انتخابات بروز جمعه به صدای امریکا گفت یک کمیسیون تحت حمایت ملل متحد هنوز گزارش انتخابات ریاست جمهوری تاریخ ۲۰ آگست را ارائه نکرده است.

بروز جمعه روزنامۀ واشنگتن پوست نوشت که کمیسیون شکایات انتخاباتی فیصدی آرای حامد کرزی را به ۴۷٪ کاهش داده که کمتر از ۵۰٪ است و مستوجب دور دوم میشود.

نتایج مقدماتی که ماۀ گذشته اعلام گردید، نشان میداد که آقای کرزی ۵۴٪ آرا را برده است.

داکتر عبدالله عبدالله، وزیر خارجۀ سابق، رقیب عمده اش ۲۸٪ آرا را نصیب شده بود.

علیم صدیقی، یک سخنگوی ملل متحد بروز جمعه به صدای امریکا گفت که کمیسیون تحقیقات ارزیابی خود را تکمیل نموده و توقع میرود گزارش نهائی خود را بروز جمعه یا اوائل روز شنبه تقدیم نماید.

سید طیب جواد، سفیر افغانستان در واشنگتن بروز پنجشنبه گفت دور دوم محتمل است.

واشنگتن پوست از قول یک مقام امریکائی نوشت که اوراق رای بنام های آقای کرزی و آقای عبدالله قبلاً بنمایندگی ملل متحد در کابل مواصلت نموده و بزرگترین چالش امنیت میباشد.

همچنان بروز پنجشنبه، آقای عبدالله این شایعات را رد کرد که او در صدد تقسیم قدرت با آقای کرزی است و یک مشاور رهبر افغانستان به صدای امریکا گفت که رئیس جمهور یک حکومت ائتلافی را نمیپذیرد.

XS
SM
MD
LG