لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما از کرزی تمجید کرد


حامد کرزی، ریس جمهور افغانستان توافق نموده است تا مسله انتخابات مورد منازعه افغانستان را آرام سازد.

کرزی با برگزاری دور دیگر انتخابات که در مقابل اش، عبدالله عبدالله قرار خواهد داشت، توافق کرده است.

کرزی حکم کمیسیون انتخابات افغانستان مبنی بر این را که عملیه رای گیری در کمتر از سه هفته در هفتم نومبر برگزار میگردد، قبول نموده است.

حامد کرزی که در کابل با خبر نگاران صحبت میکرد، از مردم کشورش تقاضا نمود تا در عملیه رای گیری سهم بگیرند – رای گیری که به گفته او "گام بیشتری" بسوی دیموکراسی در کشور جنگ زده افغانستان است.

قبل ازین اعلام، ناظرینی که از طرف ملل متحد حمایت میشوند گفته بودند که تقریبا یک ثلث آرای که به نفع حامد کرزی داده شده است ناقص میباشند، زیرا این آراء یا اینکه تقلبی بوده اند و یا هم نادرست ثبت شده بودند.

براک اوباما، ریس جمهور ایالات متحده گفته است او به حامد کرزی تلفون نموده و بخاطر تصمیم اش از او تمجید کرده است. اوباما گفت حامد کرزی و عبدالله عبدالله نشان داده اند که "آنها خواهش مردم افغان را در قلوب خود دارند."

ریس جمهور اوباما قبل ازینکه ستراتیژی تازه جنگ، به شمول احتمال استقرار قوای بیشتر در آنکشور را اعلام بدارد منتظر حل مسله انتخابات بود.

سخنگوی قصر سفید بروز سه شنبه گفت هنوز معلوم نیست که آیا این اعلام قبل و یا بعد از رای گیری هفت نومبر صورت خواهد گرفت.

گفته میشود که جنرال ستنلی مکریستل، قوماندان امریکایی در افغانستان از ریس جمهور امریکا خواهان بیش از ۴۰ هزار عسکر اضافی در افغانستان است.

بان کی مون، سر منشی ملل متحد گفته است ملل متحد برای راه اندازی انتخابات مسون و با اعتبار در افغانستان هر چه در توان دارد انجام خواهد داد. ولی او گفته است این کار یک "چالش نهایت بزرگ" خواهد بود.

XS
SM
MD
LG