لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما - تاخیر در اعلام تصمیم در مورد افغانستان تا ختم انتخابات دوم


براک اوباما، ریس جمهور ایالات متحده میگوید، ممکن است او تصمیم خود را در رابطه با اعزام قوای بیشتر به افغانستان و تشکیل یک ستراتیژی جدید، تا بعد از انتخابات دوم ریاست جمهوری در آنشکور، معطل سازد.

اوباما طی یک مصاحبه با تلویزیون ان بی سی گفت، امکان این موجود است که حکومت او ستراِتیژی تازه را برای قوای امریکای در افغانستان آماده داشته باشد، ولی تا ختم انتخابات دوم در افغانستان آن را اعلام نخواهد کرد.

اوباما گفت او و تیم اش در قصر سفید برای اتخاذ یک تصمیم درست در مورد سطح قوا و ماموریت های دیگر در افغانستان از وقتی که به آن نیاز دارند، استفاده خواهند کرد.

ریس جمهور اوباما پس از گفت و شنود با جان کیری که تازه از افغانستان برگشته است، صحبت میکرد.

در خبر های دیگر، عبدالله عبدالله که در انتخابات دوم ماه آینده در مقابل حامد کرزی قرار خواهد داشت میگوید، امکان تشکیل یک حکومت ائتلافی با کرزی را رد نمی کند.

عبدالله عبدالله، وزیر خارجه سابق افغانستان بروز چهار شنبه به خبر نگاران گفت، هنوز قبل از وقت است که در مورد تقسیم قدرت با رئیس جمهور کرزی صحبت کرد.

ولی عبدالله عبدالله گفت آرزوی او برگزاری دور دوم انتخابات در هفتم ماه نومبر بوده و اینکه این انتخابات مصؤن و شفاف باشد.

در واشنگتن آیان کیلی، سخنگوی وزارت خارجه ایالت متحده گفت در مورد یک حکومت ائتلافی در افغانستان کدام نظری ندارد.

آیان کیلی گفت ایالات متحده از تصمیم افغانستان در مورد برگزرای انتخابت دوم حمایت میکند.

همچنان، ملل متحد میگوید کارمندان کنونی امور انتخابات مورد منازعه افغانستان از کار بر طرف خواهد کرد. مامورین ملل متحد میگویند از جمع ۳۸۰ ریس انتخاباتی ۲۰۰ تن آنان با بی نظمی ها و تقلب دست داشته اند.

بروز سه شنبه مامورین افغان گفتند رئیس جمهور کرزی جهت جلوگیری ازبراه افتادن دور دوم انتخابات، آرای کافی به دست نیاورده است.

سخنگوی ملل متحد گفت، جهت تامین برگزاری انتخابات قانونی در ماه آینده، مقامات در نظر دارند تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ نمایند.

کارمندان امور انتخابات، قبل ازاینکه زمستان راه ها را به مناطق دور دست مسدود سازد، برای رفع مشکلات لوژیستکی آمادگی میگیرند.

XS
SM
MD
LG