لینک های دسترسی

Breaking News

تهدید رای دهندگان توسط طالبان به پیشواز دور دوم انتخابات افغانستان


شورشیان طالب به افغان ها هشدار داده که در دور دوم انتخابات ریاست جمهور بتاریخ هفتم نومبر مطابق به ۱۶ عقرب رای ندهند و میگوید که علیۀ اشتراک کنندگان از خشونت کار گرفته خواهد شد.

طالبان طی بیانیۀ روز شنبه این انتخابات را یک پروسۀ امریکائی خوانده تقبیح نموده و سوگند یاد کرد که برای متوقف ساختن آن اقدام خواهد نمود.

این گروه گفت تندروان راه های عمده را بروز انتخابات مسدود خواهد کرد و هشدار داد که هر کسی که رای بدهد خطر را متقبل خواهد شد.

گروۀ طالبان در جریان انتخابات تاریخ ۲۰ آگست، مطابق ۲۹ اسد نیز هشدار مشابهی صادر کرده بود.

از یک تعداد حملات خشونت بار، بشمول شلیک راکت و قطع انگشتان رنگ شدۀ رای دهندگان نیز گزارش داده شده بود.

مبارزات انتخاباتی برای دور دوم انتخابات بین حامد کرزی، رئیس جمهور فعلی و عبدالله عبدالله، رقیبش بروز شنبه آغاز یافت.

یک تحقیقات تقلب تحت نظر ملل متحد در حدود ثلث آرای آقای کرزی در انتخابات ماۀ آگست را باطل ساخته فیصدی او را از ۵۰٪ پائین تر آورد و در نتیجه دور دوم انتخابات را لازم ساخت.

بروز جمعه ریچارد هالبروک، نمایندۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان گفت امیدوار است که در مورد انتخابات مجوزۀ ماۀ آینده تقلب کمتر باشد.

او خاطر نشان ساخت که شرایط از ماۀ آگست متفاوت است زیرا صرف دو کاندید در انتخابات اشتراک خواهند داشت و یک تعداد بیشتر تیم های ناظرین بین المللی ازان نظارت خواهند کرد.

براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده در حالیکه سفارشات قوای نظامی ایالات متحده را جهت اعزام عساکر بیشتر جهت مقابله با شورش روزافزون طالبان تحت غور قرار داده، اوضاع سیاسی را در افغانستان از نزدیک نظارت میکند.

در خشونت ها، ناتو میگوید از اثر انفجار یک بم کنار جاده در جنوب افغانستان بروز جمعه دو عسکر امریکائی بقتل رسیدند.

یک عسکر دیگر ناتو در تبادلات آتش در جریان گزمه در منطقه کشته شد.

از سال ۲۰۰۱ باینطرف که حکومت طالبان برانداخته شد، سال جاری مهلک ترین سال برای عساکر بین المللی بوده است.

XS
SM
MD
LG