لینک های دسترسی

Breaking News

پیشروی عساکر پاکستان در عمق مناطق قبایلی


مقامات نظامی پاکستان می گویند عساکر پاکستانی به روز جمعه به پیشروی خود در عمق مناطق قبایلی وزیرستان جنوبی، ادامه داده اند.

گزارش پیشروی ها در نزدیکی سرحد افغانستان یک روز پس از آن بدست آمد که مقامات اردو برای اولین بار بعد از آغاز عملیات در نیمه ماه اوکتوبر، خبرنگاران را به منطقه بردند.

دگر جنرال خالد ربانی گفت عساکر، روز ها با نبرد شدید جنگجویان خارجی روبرو شده و در اخیر موفق به گرفتن چند ذخیره گاه بزرگ اسلحه و مهمات گردیدند.

" ما بسیاری از آنان را به قتل رسانیدیم. و آنان از هر گروه می باشند : چچینی ها ، ازبکها ، ترکمن ها و دیگران . بعضی از پاسپورت هایی را که ما بدست آورده ایم ، بدون گفتن حرفی ، بیانگر چیز های بسیاری است "

عساکر پاسپورت هایی را به نمایش گذاشتند که در میان آنها یکی هم پاسپورت آلمانی مربوط به شخصی به نام( سید بهاجی ) بود.

اسم این مرد آلمانی المغرب تبار با شخصی که فکر میشود عضو شبکه القاعده در شهر هامبورگ آلمان است ، مطابقت دارد . گمان برده میشود بهاجی در برنامه ریزی ربودن طیاره های امریکایی در یازدهم سپتامبر ، کمک نموده است.

مقامات بلند پایه نظامی پاکستان در مورد پاسپورت ها تبصره یی ننموده وبه شکل جداگانه اصلی بودن آنها بررسی نگردیده است.

هلری کلنتن وزیرخارجه ایالات متحده که درین هفته از پاکستان دیدن می نمود گفته است مشکل است باور نمود حکومت پاکستان نمیداند رهبران القاعده در کجای این کشور مخفی شده اند.

مقامات امریکایی گفته اند آنان به این باور اند پس از آنکه نیرو های ایتلاف در سال 2001 وارد افغانستان گردیدند ، اسامه بن لادن و قوماندانان برجسته آنان مراکز عملیات خود را از افغانستان به مناطق قبایلی خود مختار پاکستان تعویض نموده اند.

وزیر خارجه امریکا پس از دیدار با رهبران مناطق ناآرام قبایلی و ایالت سرحدی شمال غربی ، سفر سه روزه خود را به پاکستان پایان داد.

XS
SM
MD
LG