لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال خروج داکتر عبدالله از دور دوم انتخابات


منابع نزدیک به عبدالله عبدالله، کاندید ریاست جمهوری میگویند که او شاید بخاطر نگرانی در مورد اعتبار انتخابات، از اشتراک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مجوزۀ هفتۀ آینده بمقابل حامد کرزی، رئیس جمهور منصرف گردد.

گزارش ها از افغانستان از قول مقامات حاکیست که اگر تقاضاهای آقای عبدالله تا روز شنبه برآورده نشود او با دور دوم انتخابات مقاطعه خواهد کرد.

انتظار میرود او تصمیم خود را بروز یکشنبه اعلام کند.

آقای عبدالله در هفتۀ جاری چندین شرط را بمنظور جلوگیری از تکرار تقلب وسیع که به انتخابات تاریخ ۲۰ آگست مطابق به ۲۹ اسد لطمه وارد کرده بود، پیشنهاد نمود.

او به آقای کرزی تا روز شنبه وقت داده تا عزیزالله لودین، رئیس کمیسیون انتخابات را برکنار کند، که آقای کرزی آنرا رد نموده است.

نور محمد نور، سخنگوی کمیسیون انتخابات به صدای امریکا گفت که برای آقای عبدالله دیر شده تا بطور قانونی از انتخابات کنار برود.

انتخابات مجوزۀ ۷ نومبر مطابق به ۱۶ عقرب بعد از تحقیقات تحت پشتیبانی ملل متحد قرار گذاشته شد که تقلب وسیع را در انتخابات ماۀ آگست دریافت.

هلری کلنتن، وزیر خارجۀ ایالات متحده گفت مقاطعۀ آقای عبدالله به مشروعیت دور دوم انتخابات لطمه وارد نخواهد کرد.

کلنتن بروز شنبه طی صحبتی در امارات متحد عربی گفت چنین اوضاعی غیر عادی نیست و خاطر نشان ساخت که در ایالات متحده نیز واقع شده است.

مقامات ایالات متحده میگویند براک اوباما، رئیس جمهور تا بعد از انتخابات مجوزۀ هفتۀ آینده منتظر خواهد بود تا روی اعزام عساکر بیشتر به افغانستان تصمیم بگیرد.

بروز جمعه، براک اوباما، رئیس جمهور با لوی درستیزهای مشترک قوای هوائی، زمینی، بحری و پیادۀ بحری در قصر سفید ملاقات نمود تا تقاضا برای اعزام عساکر بیشتر و حرکت به پیش در افغانستان را مورد بحث قرار دهند.

مقامات میگویند در زمینه تصمیمی اتخاذ نگردیده است.

براک اوباما، رئیس جمهور تقاضای جنرال ستنلی مکرستل، قوماندان ارشد ایالات متحده را برای ۴۰ هزار عسکر بیشتر جهت مبازره با شورش روز افزون طالبان تحت غور قرار داده است.

XS
SM
MD
LG