لینک های دسترسی

Breaking News

کرزی برندۀ انتخابات مورد مناقشۀ افغانستان


کمیسیون انتخابات افغانستان بعد از فسخ دور دوم انتخابات، حامد کرزی، را بحیث برندۀ انتخابات مورد مناقشۀ آن کشور اعلام کرد.

عزیزالله لودین، رئیس کمیسیون بروز دوشنبه گفت که حامد کرزی عهدۀ خود را حفظ میکند، زیرا در دور اول انتخابات در ماۀ آگست برنده شده بود و در دور دوم مجوزۀ هفتم نومبر یگانه کاندید است.

عبدالله عبدالله، رقیب کرزی بروز یکشنبه بخاطر نگرانی در مورد تقلب گسترده که به انتخابات ماۀ آگست لطمه وارد کرده بود، از اشتراک دران خودداری نمود.

رئیس کمیسیون انتخابات گفت مقامات تصمیم گرفته اند تا دور دوم انتخابات را بدلایل امنیتی و صرفه جوئی مالی، فسخ نمایند.

سفارت ایالات متحده و سرمنشی ملل متحد که از افغانستان دیدن میکند، از تصمیم فسخ دور دوم انتخابات استقبال نموده و به حامد کرزی، رئیس جمهور تبریک گفتند.

بان کی مون، منشی عمومی ملل متحد بروز دوشنبه جهت ملاقات با آقای کرزی و داکتر عبدالله بکابل مواصلت نمود.

سفر آقای بان در قبال حملۀ مهلک هفتۀ گذشته بر یک مهمانخانۀ ملل متحد در کابل رخ داد که باعث قتل پنج مامور ملل متحد شد. او بروز دوشنبه تعهد کرد که ملل متحد بعرضۀ کمک های بشرخواهانه و انکشافی به افغانستان ادامه بدهد.

تندروان طالب مسؤلیت حمله بر مهمانخانۀ ملل متحد در کابل را بعهده گرفته آنرا قدم اول در پلان برای اخلال دور دوم انتخابات خواندند.

مقامات انتخابات افغانستان در گذشته گفته اند که قانون اساسی کشور حکم میکند که باوجود خروج داکتر عبدالله از دور دوم، انتخابات مطابق به تقسیم اوقات به پیش برود.

اما در اعلامیۀ روز دوشنبه برای فسخ رای گیری، مشی جدیدی قرائت گردید.

XS
SM
MD
LG