لینک های دسترسی

Breaking News

صدر اعظم آلمان تعهد خود را در قسمت افغانستان تکرار نمود


انگیلا میرکیل، صدر اعظم آلمان بروز سه شنبه در ملاقات مشترکش در کانگرس ایالات متحده امتیازی نادر را کسب کرد.

او طی خطابه اش به اعضای کانگرس ایالات متحده بر اجلاس ماه آینده در کوپین هاگن در مورد تغییر در وضع جوی جهان تاکید نمود. همچنان تعهد خود را در قسمت افغانستان تکرار نموده و در مورد خطر دست یافتن ایران به سلاح ذروی هشدار داد.

خانم میرکیل طی ۵ سال گذشته اولین صدر اعظم آلمانی است که در کانگرس ایالات متحده بیانیه میدهد، و اولین کسی است که در ملاقات مشترک سهم میگیرد.

بیانیه او صرف چند روز قبل از ۲۰ ام سالروز فروریختن دیوار برلین صورت میگیرد – موضوعیکه در ۳۰ دقیقه بیانیه او انعکاس داشت.

رهبر آلمان که در اوایل روز با ریس جمهور براک اوباما ملاقات نمود، در مورد چندین چالش جاری جهانی صحبت کرد - به شمول افغانستان که در مورد گفت آلمان عساکر المانی در افغانستان از نگاه تعداد در درجه سوم قرار دارد.

میرکیل گفت هدف در افغانستان باید انتقال مسولیت به حکومت افغانستان باشد. او بیان داشت قوای آلمانی که از سال ۲۰۰۲ در افغانستان مستقر است، برای شانه دادن به این مسولیت آماده میباشد.

"ماموریت بین المللی جامعه جهانی در افغانستان بدون شک دشوار است. این ماموریت از ما تقاضای زیادی دارد - و حالا باید به مرحله دیگر برسد، به همان زودی که حکومت تازه افغانستان شروع به کار نماید."

بیانات میرکیل در حالی صورت میگیرد که ریس جمهور اوباما ستراتیژی جنگ را در افغانستان مورد بررسی قرار داده و اعزام هزارن عسکر را به آن کشور تحت غور قرار داده است.

میرکیل همچنان هشدار داد که اگر ایران به سلاح ذروی دست یابد، آنکشور به اسرایل و جهان آزاد تهدید خواهد بود.
آلمان در مساعی بین المللی در توقف دادن فعالیت های ذروی ایران شامل است.

"موجودیت بم ذروی در دست یک ریس جمهور ایرانی که وقوع قتل عام یهودییان در جنگ دوم جهانی را رد میکند، برای اسرایل تهدید است؛ و رد حق زیست اسرایل یک موضوع غیر قابل قبول میباشد."

در مورد تغییر در وضع جوی جهان، رهبر آلمان خواستار یک موافقت نامه در اجلاس دسمبر در کوپین هاگن شده و گفت: افزایش درجه حرارت زمین نباید از ۲ درجه سانتی گرید بیشتر گردد.

میرکیل همچنان از مساعی امریکا در کمک اش به آلمان شرق، در دوران که مجزا جدا بود، تمجید نمود. او گفت او و مردم آلمان کمک امریکاییان را در قبل از فروریختن دیوار برلین در ۹ نومبر ۱۹۸۹ و در سال های بعد آن، هیچگاهی فراموش نمی کنند.

میرکیل که خود در آلمان شرق بزرگ شده است گفت، این دیوار، سیم های خار دار آن، و اوامر محافظین در امر آتش بر کسانیکه میخواستند به غرب فرار کنند، راه یافتن او را به جهان آزاد محدود ساخته بود.

او هیچگاهی فکر نمیکرد روزی به ایالات متحده سفر کند ،چه رسد که در از کانگرس انیکشور دیدن نماید.

XS
SM
MD
LG