لینک های دسترسی

Breaking News

خروج کارمندان ملل متحد از مناطق ناامن افغانستان


ملل متحد می گوید حد اقل ششصد تن از کارکنان خود را که در افغانستان فعالیت مینمایند،بصورت مؤقت در جاهای دیگر انتقال می دهد.

یک سخنگوی ملل متحد می گوید این مؤسسه تصمیم گرفته است تا تقریباً نصف یک هزار و یکصد تن از اعضای بین المللی خود را در جا های بیشتر مصون در داخل و خارج افغانستان انتقال دهد.

این تصمیم به تعقیب حملهٌ هفتهٌ قبل طالبان بر یک مهمانخانهٌ بین المللی در کابل صورت گرفت که منجر به قتل پنج کارکر ملل متحد گردید.

قوای ناتو بروز پنجشنبه گفت یک عسکر امریکائی زمانی کشته شد که شورشیان بر آن قوا که در حال گزمه بود، حمله نمودند.

در عین زمان گوردن برون صدراعظم برتانیه می گوید، با وجود کشته شدن پنج عسکر آنکشور به روز پنجشنبه توسط یک افسر پولیس افغان در ولایت هلمند، کشورش در قسمت جنگ در افغانستان متعهد باقی می ماند.

آقای برون گفت شاید طالبان در بین قوای پولیس نفوذ نموده باشند تا عساکر برتانوی را به قتل برسانند.

در جریان سال گذشته خشونت در افغانستان افزایش یافته است، و در عین زمان نگرانی عمیق در مورد انتخابات ریاست جمهوری ماه آگست موجود است که تقلب در آن صورت گرفت، در حکومت مرکزی که هم اکنون، ضعیف است.

مقام ارشد نظامی امریکا به روز چهارشنبه گفت حامد کرزی باید مقامات رسمی را که فاسد هستند پیگرد قانونی نماید، و به تعقیب انتخابات ناقص و حاوی تقلب، اقداماتی دیگری در مورد قانونی بودن حکومت خود اتخاذ نماید.

قبلاً عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتب ریاست جمهوری افغانستان گفت حکومت کرزی قانونی نیست، و قادر نخواهد بود که با فساد اداری مبارزه نماید و یا شورش طالبان را از بین ببرد.

عبدالله که از دور دوم انتخابات خارج گردید، گفت کمسیون انتخابات صلاحیت این را نداشت که حامد کرزی را برنده اعلان نماید.

عبدلله گفت، هر حکومتی که بر مبنای قانون، اساس نهاده نشده باشد، قادر نخواهد بود که قانون را تدبیق نماید و آرمان های مردم افغان را جامهٌ عمل بپوشاند.

XS
SM
MD
LG