لینک های دسترسی

Breaking News

نظرپرسی: در افغانستان فقر و بیکاری بدتر از طالبان است


یک مطالعه جدید توسط یک گروه برجسته امدادی نشان می دهد که اکثر افغان ها فقر، بیکاری و فساداداری را به حیث دلایل اصلی جنگ درکشورشان می دانند نه طالبان.

این یافته ها از یک موسسه خیریه برتانوی به نام "آکسفام" نشان می دهد 70 درصد افغانهایی که در آن نظرپرسی عمومی اشتراک کردند، باوردارند که فقر و بیکاری عوامل اصلی وقوع جنگ می باشند. درحدود نصف اشتراک کنندگان این نظر پرسی عمومی فساد اداری و عدم موثریت حکومت را دلیل می دانند درحالی که تنها یک بر سه افراد شرکت کننده در این مطالعه شورشیان طالبان را مقصر می دانند.

این مطالعه بروزچهارشنبه، یک روز بعد از نظر پرسی عمومی دیگر، توسط موسسه یی بنام "شفافیت بین المللی" که افغانستان را به حیث یکی از فاسدترین کشورهای جهان رتبه بندی کرد، و یک روز قبل از مراسم تحلیف رییس جمهور حامد کرزی، نشر شده است.

آقای کرزی برای مقابله با فساداداری تحت فشار فزاینده بین المللی قرار دارد.

حکومتش تشکیل یک واحد علیه فساد اداری را بروز دوشنبه اعلام کرد.

"جیریمی هابز"، آمر اجرایوی آکسفام می گوید جبران صدمات سه دهه جنگ در افغانستان در یک شب حاصل نمی شود.

او می گوید جامعه بین المللی باید بداند که این کشور به راه های حل نظامی بیشتر نیاز دارد. او می گوید افغانستان همچنین به حمایت در ساحاتی به شمول زراعت، حفظ الصحه و زیربنا ضرورت دارد.

اظهارات او زمانی به عمل آمده است که براک اوباما رییس جمهور ایالات متحده درمورد اینکه آیا عساکر بیشتر را به افغانستان بفرستد تحت غور دارد. ایالات متحده درحال حاضر درحدود 68000 عسکر درافغانستان دارد.

آکسفام دریک بیانیه می گوید یافته هایش بر نظرپرسی های عمومی با تقریبا 700 افغان استوار است که از چهار ولایت به صورت پراکنده انتخاب شده اند.

این گروه می گوید این تحقیق بطور مشترک با یک تعداد از گروه های مستقر در افغانستان انجام شده است.

XS
SM
MD
LG