لینک های دسترسی

Breaking News

کانگرس امریکا استراتژی جدید را بررسی میکند


قانون گزاران ایالات متحده ارزیابی های مختلطی را درمورد استراتژی جدید رییس جمهور اوباما درمورد افغانستان بیان داشته اند، به نحوی که بعضی ازآنها به شمول اعضای حزب خود رییس جمهور نگراینی شان را درمورد تصمیم ارسال عساکر بیشتر ایالات متحده به افغانستان بیان داشته اند.

جو بایدن، معاون رییس جمهور ایالات متحده به شبکه تلویزیون خبری سی.بی.ایس بروز چهارشنبه گفت که اداره اوباما اهداف ماموریت درافغانستان را محدود ساخته است. او گفت آقای اوباما منافع ایالات متحده درانجا را به طریقی بیان داشت که به عساکر ایالات متحده اجازه خروج سریع ازآن کشور را درصورتی اجازه می دهد که افغانستان خود بتواند امنیتش راتامین کند.

جان مکین، سناتور ایالات متحده از تصمیم رییس جمهور امریکا برای ارسال 30 هزار عسکر بیشتر ایالات متحده به افغانستان تحسین کرد. این کاندید سابق ریاست جمهوری جمهوری خواهان به شبکه خبری تلویزیون سی.بی.ایس بروز چهارشنبه گفته آن تجدید قوا، همراه با عساکر علاوگی ناتو، به معنی این است که قوای کافی در افغانستان برای ازبین بردن شورشیان وجود دارد.

اما مکین با اعلان اوباما به شروع تاریخ خروج عساکر ایالات متحده مخالفت کرده گفت آن کار فقط دشمنان را درحالی تشجیع می سازد که دوستان را درمنطقه دلسرد می سازد.

بروز سه شنبه، راسیل فینگولد، سناتور دموکرات گفت ارسال عساکر بیشتر شاید به بی ثبات کردن پاکستان بیانجامد. این قانون گزار گفت کانگرس شاید از تمویل این بودجه درصورتی مضایقه خواهد کرد که رییس جهمور افزایش اساسی را درتعداد عساکر ایالات متحده اعلام کند.

قانون گزاران جمهوری خواه ودموکرات می گویند وکلای شان، درحال تحقیق درمورد این هستند که به چه دلیل ایالات متحده حضورش را درافغانستان درزمانی افزایش می دهد که مسائل داخلی متعددی برای رسیدگی به آن وجود دارد.

XS
SM
MD
LG