لینک های دسترسی

Breaking News

استماعیۀ قوماندان امریکایی در افغانستان به کانگرس


قوماندان ارشد ایالات متحده در افغانستان میگوید استراتیژی جدید رئیس جمهور براک اوباما قابل اجرا بوده، و عملیۀ خروج عساکر مستقر ایالات متحده در آنجا در اواسط 2011 آغاز خواهد شد.

(ای.پی): جنرال ستنلی مکریستل در کانگرس امریکا

حین سخنرانی در کانگرس ایالات متحده، جنرال ستنلی مککرستل گفت او از تصمیم رئیس جمهور اوباما جهت اعزام 30 هزار عسکر علاوگی به افغانستان کاملاً حمایت میکند.

جنرال مککرستل گفت او مطمین است که ایالات متحده در افغانستان اکنون استراتیژی و منابع درست را در اختیار دارد. او گفت چنین عقیده دارد که درجریان یک سال کارائی افزایش قوا را درک خواهد نمود.

کارل آیکنبیری، سفیر ایالات متحده در افغانستان، که قبلاً ازدیاد عساکر را تحت سوال قرار داده بود، گفت او نیز از طرح رئیس جمهور حمایت مینماید.

قانونگزاران امریکایی در مورد فساد اداری در حکومت افغانستان و طرح رئیس جمهور جهت آغاز عملیۀ خروج در جولای 2011 ابراز نگرانی نموده اند. بعضی قانونگزاران میگویند تعین تقسیم اوقات تنها طالبان و القاعده را جسور تر خواهد ساخت.

آیکنبیری گفت طرح رئیس جمهور بهترین روشی را بخاطر استحکام ثبات در افغانستان مساعد ساخته، و اطمینان میدهد که القاعده نمیتواند سنگر مستحکمی را بخاطر اجرای حملات بر ایالات متحده و متحدین آن بدست آورد.

جنرال مککرستل و آقای آیکنبیری در مقابل کمیتۀ های خدمات نظامی مجلس نمایندگان و سنا کانگرس گواهی میدهند.

جنرال مککرستل قبلاً هشدار داده بود در صورتیکه 40 هزار عسکر علاوگی به افغانستان اعزام نشود، ماموریت ناکام خواهد گردید.

XS
SM
MD
LG