لینک های دسترسی

Breaking News

هلاکت یک سناتور افغان در بغلان


یک قانونگذار افغان زمانی هدف تیر اندازی پولیس قرار گرفته هلاک گردید، که از یک ساحه کمین که هدف آن جنگجویان بود، عبور مینمود.

مقامات پولیس در ولایت بغلان میگویند، سناتور محمد یونس صبح روز چهار شنبه حینیکه به صوب منزلش در حرکت بود، از یک منطقۀ در مرکز آن ولایت عبور نمود که روز قبل، شاهد در گیری شدید بود.

بیانیۀ وزارت امور داخله میگوید، این عراده از امر توقف سرپیچی نمود و تبادلۀ آتش میان نیرو های پولیس و محافظین سناتور یونس صورت گرفت.

مقامات میگویند، رانندۀ این واسطه نیز کشته شده و راکب سوم موتر جراحت برداشته است.

در یک رویداد دیگر، سخنگوی والی هلمند گفت، انفجار یک بم سه تن از افراد ملکی را هلاک و حد اقل چهار تن دیگر را مجروح ساخت.

مقامات ناتو گفت، عملیات مشترک ناتو و نیرو های امنیتی افغان در کابل منجر به دستگیری چند فردی گردید که با یک سلسله اختطاف ها مرتبط میباشند.

ناتو همچنان گفت، یک قوماندان طالبان که مسوول چندین حمله بم گذاری کنار جاده میباشد، در جریان عملیات مشترک نیرو های افغان و ناتو در ولایت پکتیا به قتل رسیده است.

در ضمن، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان بروز چهار شنبه در حالی که از سوی جنرال ستنلی مک کرستل قوماندان قوای ناتو و ایالات متحده در افغانستان همراهی میگردید، از اکامی تعلیمی پولیس در کابل دیدار به عمل آورد.

آقای کرزی از صنوف درسی دیدن نموده و با چند تن از محصلین این اکادمی مصافحه نمود.

یک مقام ارشد ناتو به روز سه شنبه وعده سپرد که قوای بین المللی طی سال های آینده توجه بیشتر را در حفاظت از مردم ملکی، سرک ها و پروژه های انکشافی متمرکز خواهد ساخت.

اندرز فو رسموُسن سرمنشی ناتو گفت، تا زمانیکه قوای نظامی و حکومت افغانستان برای تحویل گیری مسوولیت ها آماده میگردند، قوای ناتو به حضور خود در افغانستان متعهد میباشد.

رسموسن این سخنان را طی کنفرانس مشترک خبری با رئیس جمهور کرزی در کابل بیان داشت.

رسموسن گفت، ماموریت ناتو با اضافه شدن 40 هزار نیروی دیگر، به مرحلۀ جدیدی وارد میگردد.

XS
SM
MD
LG