لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیقات: عساکر خارجی در کنر اطفال مکاتب را کشتند


(عکس: AP) افغانستان می گوید یک تحقیقات به این نتیجه رسیده است که عساکر خارجی 10 فرد ملکی – بشمول اطفال مکاتب – را طی یک عملیات در ولایت کنر کشته اند.

عبدالله وفا، مشاور حامد کرزی رییس جمهور افغانستان،رهبری هیاتی را به عهده دارد که در مورد این حادثه تحقیقات می نماید.

آقای وفا بروزچهارشنبه گفت اطلاعات تیم او آشکار ساخت که 10 نفر کشته شدند – که تمامی شان افراد ملکی بودند. او گفت هشت تن ازآنها اطفال بین سنین 13 تا 17 نفر بودند.

بیانیه وفا از ادعاهای والی ولایت کنر حمایت می کند.

مقامات ناتو قبلا گفت نه شورشی طی عملیات روز یکشنبه در ولسوالی نارنگ کنر کشته شدند.

درهمین حال، صدها تن ازمحصلین پوهنتون برای اعتراض به کشتارها درسرک های جلال آباد ولایت همجوار ننگرهار سرازیر شدند. بسیاری از مردم عصبانیت شان را نسبت به ایالات متحده ورییس جمهور براک اوباما با شعار "مرگ بر اوباما" بیان کردند.

محصلین دیگر تعهد نمودند که درس های شان را درصورتی ترک خواهند کرد و سلاح خواهند گرفت که افراد ملکی بیشتری کشته شوند.

نمایندگی ملل متحد برای همکاری به افغانستان بروز سه شنبه ارقامی را نشر کرده که نشان می دهد مرگ افراد ملکی درافغانستان بیشتر از 10 درصد در ده ماه اول سال جاری درمقایسه با همین دوره درسال 2008 بلند رفته است.

همچنین بروزچهارشنبه، بلغاریا گفت این کشور درنظر دارد 30 عسکر دیگر را به افغانستان بفرستد تا شمار کلی عساکر بلغاریایی را به 300 نفر برساند. عساکر بلغاریایی امنیت زون داخلی میدان هوایی قندهار را تامین می کنند.

در انکشافی جداگانه، مقامات ناتو و افغان می گویند یک عسکر ایالات متحده بروز سه شنبه زمانی کشته شد که یک عسکر افغان بر عساکر در ولسوالی بالامرغاب در ولایت غربی بادغیس فیر نمود.

دو عسکر ایتالیایی در جریان این حادثه زخمی شدند. ناتو می گویند عساکر به گلوله باری پاسخ گفته عسکر افغان را زخمی کردند. آن حادثه تحت بررسی می باشد.

XS
SM
MD
LG