لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن هشت امریکایی، هفت افغان و پنج کانادایی


تندروان طالبان مسولیت حملات جداگانه را به عهده گرفته اند که هشت امریکایی و یک افغان را در داخل قرارگاه ایالات متحده در شرق، و چهار کانادایی و یک خبرنگار را در جنوب به قتل رسانیده است.

طالبان گفتند حملۀ انتحاری در ولایت خوست بروز چهارشنبه توسط مردی اجرا شد که لباس اردوی ملی افغانستان را بر تن داشت. او قادر گردید واسکت مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی محل ورزشی کمپ انفجار دهد.

چنین عقیده می شود که در بین قربانیان امریکایی چندین کارمند ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده نیز شامل باشد. گزارش شده است که چندین تن درین حادثه مجروح شده باشند.

تا هنوز معلوم نیست که انتحار کننده عضو اردوی ملی افغانستان است یا نه، و چگونه به کمپ داخل گردید.

در ولایت کندهار، یک انفجار انتحاری چهار عسکر کانادایی و خبرنگاری را به قتل رسانید که با آنها سفر میکرد.

هردو حمله مهلکترین حملات برای قوای خارجی در سال جاری در افغانستان می باشد.

در سایر مناطق، مردان مسلح ناشناس دو خبرنگار فرانسوی و حداقل دو افغان را ربوده اند که با آنها در شمال شرق کابل همسفر بودند، بروز چهارشنبه ربوده شده اند.

پولیس افغان بروز پنجشنبه گفت تندروان در ولایت ارزگان شش تن را به بخاطر همکاریی با مقامات افغان به قتل رسانیده اند.

پولیس میگوید اجساد بدون سر قربانیان در نزدیکی ترین کوت، مرکز ولایت دریافت شده است. آنها همچنان هفتمین قربانی را دریافت نموده اند که زنده بوده و بخاطر جراحت شدید از ناحیۀ گردن تحت تداوی قرار دارد.

سازمان ملل متحد در مورد عملیات مشترک قوای ناتو و افغان بروز یکشنبه در ولایت کنر ابراز نظر نموده، که مامورین گفته اند 10 غیر نظامی کشته شده است.

مامورین ناتو میگویند قوای آنها مورد حمله قرار گرفت و بعداً آنها به گلوله باری متقابل پرداخته نُه تن را هلاک نمودند.

یک بیانیۀ دفتر کای آیدی، نمایندۀ ملل متحد برای افغانستان گفت هشت تن از 10 قربانی آن حمله شاگردانی بودند که در آنجا درس میخواندند. بیانیه همچنان مشعر است که شورشیان در آن محل نیز حضور داشتند. بیانیه بر مقامات افغان و ناتو تاکید ورزیده تا تحقیقات را ادامه بدهند.

روز چهارشنبه، مامورین افغان ادعا نمودند که یک حملۀ دیگر قوای ائتلاف هشت غیر نظامی را در نزدیکی مرکز ولایت هلمند به قتل رسانید.

XS
SM
MD
LG