لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای مسولیت حمله بر کارمندان امریکایی توسط طالبان


(عکس: AP) طالبان مسولیت حملۀ انتحاری را بروز چهارشنبه در شرق افغانستان به عهده گرفته اند که هشت امریکایی را هلاک نمود. گزارش شده است که کارمندان ادارۀ استخبارات مرکزی امریکا در بین کشته شدگان باشند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی روز پنجشنبه گفت حمله بر پایگاه امریکایی در ولایت خوست توسط یک سرباز افغان اجرا گردیده که با تندروان کار میکرد.

مامورین امریکایی گفتند انتحار کننده در قرارگاه داخل شده و بعداً واسکت مملو از مواد انفجاری را در نزدیکی مرکز ورزشی انفجار داد.

مامورین فعلی و قبلی امریکایی میگویند بعضی از قربانیان مامورین سی آی ای بودند، و سایر قربانیان افراد ملکی بود که برای ادارۀ استخبارات امریکا کار میکردند. حداقل شش تن دیگر حراحت برداشته است. وضع بعضی ها وخیم است.

ادارۀ استخبارات مرکزی ایالات متحده درین مورد ابراز نظر نکرده است.

قبل از افزایش عساکر امریکا، حضور آن اداره در منطقه طی سال گذشته افزایش یافته است. مامورین استخباراتی در حملات طیاره های بدون پیلوت علیه مواضع طالبان و القاعده در امتداد سرحد افغانستان و پاکستان کمک میکنند.

خوست، محل حملۀ انتحاری روز چهارشنبه، با منطقۀ قبائلی وزیرستان جنوبی پاکستان همسرحد است که قرارگاه عمدۀ طالبان و متحدین آنها میباشد.

روز پنجشنبه، یک سخنگوی دیگر طالبان مسولیت حملۀ کنار جاده را به عهده گرفت که چهار عسکر و یک خبرنگار کانادایی را در خارج شهر کندهار به قتل رسانید.

در عین حال، مقامات افغان ادعا میکنند که در نتیجۀ حملات هوایی قوای خارجی در هلمند، تعداد دیگر افراد ملکی کشته شده است. مامورین میگویند حملۀ هوای روز چهارشنبه در لشکرگاه، مرکز هلمند صورت گرفت. شاهدان عینی میگویند حداقل هشت غیر نظامی کشته شده است.

در اوایل روز چهارشنبه، حکومت افغانستان قوای خارجی را متهم ساخت که 10 غیر نظامی را روز یکشنبه در کنر به قتل رسانیده اند که در بین آنها متعلمین مکتب نیز شامل بود. ولی نطاق قوای بین المللی در افغانستان میگوید تا هنوز ناتو شواهد مستقیمی را بدست نیاورده تا این ادعا ها را به اثبات برساند.

XS
SM
MD
LG