لینک های دسترسی

Breaking News

تدابیر شدید امنیتی به تعقیب حملات در کابل


(عکس: AP) روز سه شنبه، یک روز بعد از حملۀ گستردۀ طالبان بر کابل که باعث هلاکت پنج تن و جراحت بیش از 70 تن گردید، قوای امنیتی افغانستان در حالت آماده باش قرار داشت.

قوای امنیتی افغان تدابیر شدید امنیتی را در مرکز اتخاذ نموده و تمام وسایطی را تلاشی میکنند که به شهر داخل میگردد. محمد خلیل دستیار، معاون قوماندان امنیۀ کابل گفت قوای آنها تعداد پوسته های امنیتی را همراه با گزمه افزایش داده است.

امرالله صالح، رئیس امنیت ملی افغانستان گفت هفت انتحار کنندۀ مجهز با سلاح و واسکت های انتحاری در ساعت ازدحام روز دوشنبه حمله نمودند که منجر به درگیری با پولیس گردید.

او گفت هر هفت آنها به قتل رسیده اند.

صالح در مورد گزارش هایکه گویا مهاجمین از پاکستان آمده بودند، ابراز نظر نکرد.

مامورین میگویند طرح حمله کنندگان بدست آوردن وزارت خانه های کلیدی و قصر ریاست جمهوری بود، ولی آنها موفق نگردیدند.

بعد از حملۀ، حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان با نشر بیانیۀ گفت شهر اکنون تحت ادارۀ حکومت میباشد. مامورین میگویند خشونت زمانی بروز نمود که آقای کرزی مراسم حلف تحلیف را با کابینۀ جدید خود اجرا میکرد.

شورشیان طالب مسولیت حمله را به عهده گرفته، میگویند 20 جنگجوی آنها در آن طرح شرکت نموده بود.

ریچارد هولبروک، فرستادۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان چند ساعت قبل از حمله، کابل را به قصد دهلی جدید ترک نموده بود. او حملات را تقبیح کرد. او گفت متعجب نیست که طالبان چنین کاری را انجام داده اند، بخاطریکه عناصر آن از جان گذشته و بی رحم میباشند.

XS
SM
MD
LG