لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی ها بخاطر ادامه برف باری در ولایات مرکزی افغانستان


ادامه برف باری در ولایت های بامیان غزنی و دایکندی باعث تخریب چندین خانه گردیده و خسارات مالی زیادی به مردم این مناطق وارد نموده است.

بارش برف سنگین که پنج شبانه روز ادامه داشت تمامی راههای بامیان به ولسوالی ها و خارج از ولایت بامیان را مسدود نموده است. مل پاسوال خدایار قدسی آمر امنیت قوماندانی امنیه بامیان میگوید در بعضی از مناطق بیش از یک متر برف باریده ، در ولسوالی ورس سه باب منزل تخریب و بیش از ده راس مواشی صاحب خانه تلف شده اند.

رستم علی پناهی ولسوال شهرستان ولایت دایکندی هم از بسته شدن تمامی راههای این ولسوالی با قریه جات مربوطه آن و شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی خبر داده میگوید چندین خانه فرو ریخته، به باغها و مزارع مردم خسارات زیادی و ارد شده و دهها دکان در بازار های این ولسوالی نیز ویران شده است:

خداداد عرفانی ولسوال جاغوری ولایت غزنی هم بسته شدن اکثر راههای مواصلاتی این ولسوالی را تایید نموده میگوید بر اثر سرمای شدید باغات مردم شدیدا آسیب دیده است.

برف باری اخیر که از پنج روز پیش در مناطق مرکزی آغاز گردیده بود اکنون پایان یافته است. این در حالی است که در یک ماه گذشته اندک بودن برف و باران زمستانی سبب نگرانی مردم به خصوص دهقانان شده بود. اگرچه برف باری اخیر باعث بوجود آمدن مشکلاتی هم برای مردم شده است اما دهقانان خوشحالند که در سال آینده با خشکسالی مواجه نخواهند بود.

XS
SM
MD
LG