لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار صلیب سرخ در مورد افزایش جراحات جنگی در هلمند


کارکنان امدادی در جنوب افغانستان میگویند که آنها حتی قبل از آغاز عملیات تهاجمی قوای ناتو در ولایت هلمند، شاهد افزایش تلفات نظامی در جنوب آن کشور میباشند.

کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ بروز چهار شنبه هشدار داد، شمار زیاد افغان ها برای دریافت مراقبت های لازمۀ صحی با تاخیر طولانی مواجه میگردند.

مقامات صلیب سرخ در کابل گفتند، این برای مردم ملکی و جنگجویانی که زخم برداشته اند نهایت مشکل است تا بتوانند خود را به محلی برسانند که بتوانند مراقبت های فوری و لازمۀ صحی را بدست آرند.

کارکنان امدادی گفتند ، این بخاطر مشکلات جاری امنیتی در ولایت هلمند، به شمول مسدود بودن سرک ها و پوسته های متعدد امنیتی میباشد.

ساکنین قریه های هلمند برای رسیدن به لشکرگاه که دو شفاخانه در آن موجود است، به مشکل مواجه اند.

این در حالیست که قوای ایالات متحده و افغان در صدد عملیات عظیم تهاجمی در منطقۀ مارجۀ ولایت هلمند سنگر مستحکم طالبان میباشند.

سازمان دهنده گان ناتو برای یک حمله تهاجمی که (عملیات مشترک) نامیده شده ، آمادگی می گیرند، که هدف آن تصرف مارجه، سنگر مستحکم طالبان می باشد.

شهر مارجه با نفوس هشتاد هزار نفر ، مرکز عمدهٌ قاچاق تریاک بشمار می رود که از مدت طولانی تحت کنترول طالبان قرار دارد.

ناتو در مقایسه با گزارش های مطبوعاتی که قبلاً در رابطه به اخراج یک تعداد زیاد مردم از منطقهٌ ناد علی به نشر رسیده بود، می گوید کمتر از دو صد فامیل آنجا را ترک گفته اند.

مؤسسه صلیب می گوید برای تداوی تقریباً سه صد نفری که زخمی شده اند ، کمک ها و وسایل لازمه را ارسال می دارد.

در عین زمان یک گزارش ملل متحد که به روز چهارشنبه به نشر رسید حاکیست که انتظار نمی رود کشت تریاک در سال جاری تقلیل یابد، ولی هوای خراب ممکن بتواند آنرا کمتر سازد.

دفتر جرایم و مواد مخدر ملل متحد می گوید در ظرف دو سال گذشته کشت تریاک تا ۳۳ در صد کاهش یافته است، و کشت خشخاش در هفده ولایت کاملاً از بین رفته است.

گزارش مشعر است که حکومت داری خوب کلید عمدهٌ از بین بردن تولید تریاک می باشد.

سوابق نشان داده است که تقریباً هشتاد فیصد تولید خاشخاش در قریه های صورت می گیرد که امنیت بسیار ضعیف است، و کمتر از ده فیصد آن در قریه های کشت می شود که عاری از خشونت است.

XS
SM
MD
LG