لینک های دسترسی

Breaking News

روز چهارم عملیات در مارجه


(عکس: AP) نیروهای افغان و آیساف برای روز چهارم نیز در ولسوالی نادعلی و مارجه عملیات تصفیه و تلاشی را پیش بردند به قول مسوولین امنیتی مقاومت شدید مخالفین دولت در ولسوالی مارجه از بین رفته ولی خال خال مخالفین ازمنازل مردمان ملکی دست به فیر می زنند.

بگفته مسوولین نیروهای آیساف :در جریان عملیات روز گذشته سه تن از افراد ملکی کشته شده اند.

جنرال شیرمحمد ځاځی قوماندان قول اردو ۲۰۵ اتل در ولایات جنوب غرب افغانستان به رادیو آشنا گفت:

به مقایسه روز های گذشته مقاومت طالبان از بین رفته نیروهای شامل در عملیات مصروف پاک سازی ساحات از وجود بام های کنار جاده می باشند .در جریان عملیات به نیروهای شامل در عملیات و مخالفین دولت تلفات وارد گردیده اند .

به اساس یک گذارش دیگر نیروهای ایتلاف از طریق هوا یک تن از قوماندانان مشهور طالبان را مورد حمله قراداند که در نتیجه یکتن از قوماندانان طالبان و چهار تن عرب نیز کشته شده اند .

داود احمدی سخن گوی والی ولایت هلمند به رادیو اشنا گفت:

بعد از ظهر روز گذشته در منطقه گرزوان ولسوالی واشیر ولایت هلمند نیروهای ایتلاف از طریق هوا بریک عراده موتر حمله نمودند که در نتیجه ملاجلال الدین مشهور به ملاحکمت که مسوول تنظیم طالبان خارجی بود به همرای چهار تن عرب کشته شده اند .

اما قاری محمد یوسف احمدی سخن گوی طالبان از طریق تلفون به مطبوعات گفت : در ولسوالی واشیر به اثر حملات هوایی افراد ملکی کشته شده اند ، اما این ادعای سخن گوی طالبان از طرف کدام منبع دیگر تایید نگردیده است .

طبق یک گذارش دیگر نیروهای آیساف به اثر یک حمله هوای در ولسوالی ژیړی ولایت کندهار افرارد ملکی را مورد حمله قرار دادند که در نتیجه چهار تن از افراد مکلی کشته وسه تن دیگر مجروح گردیده اند .

جنرال سردار محمد ځاځی قوماندان امینه ولایت کندهار ضمن تایید خبر مذکور گفت :

یکتعداد از افراد ملکی در قریه سپیروان ولسوالی ژیړی ولایت کندهار در حال کار در مزرعه شان بودند که نیروهای هوایی آیساف به گمان مخالفین که بام های کنار جاده را جاسازی می نمودند ، افراد ملکی را مورد حمله قرار داند که در نبیجه چهار تن ملکی کشته و سه تن دیگر مجروح و جهت تداوی به شفاخانه انتقال گردیده اند .

به اساس یک گذارش دیگر حوالی قبل از ظهر امروز نیروهای بولیس در ولسوالی ریگستان ولایت کندهار در حالی گدمه بودند ، که بر یک عراده موتر نیروهای پولیس انفجار بام کنار جاده صورت گرفت که به اثر انفجار بام سه تن پولیس ملی کشته و پنج تن دیگر مجروح گردیده اند .

جنرال سرادار محمد ځاځی قوماندان امنیه ولایت کندهار خبر کشته شدن پولیس به اثر بام کنار جاده در ولسوالی سرحدی ریگستان را تایید نموده است .

XS
SM
MD
LG