لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی ملی بیرق افغانستان را در مرکز مارجه بر افراشتند


(عکس: AP) اردوی افغانستان امروز بیرق ملی کشور را در بازار عمدۀ ولسوالی مارجه بر افراشتند.

مامورین گفتند در حالیکه عساکر بازار عمده در مارجه تصرف کردند هنوز هم در کنترول کامل در منطقه قرار ندارند.

یک مقام رسمی قوای نظامی افغانستان می گوید، در حالیکه نیروهای افغان و ناتو به حملات شان در ولایت هلمند ادامه می دهند، شورشیان، از افراد ملکی به حیث سپر انسانی استفاده می نمایند.

جنرال محی الدین غوری، به روز چهارشنبه گفت که جنگجویان طالبان به زودی زنان و اطفال را مجبور می سازند که بر بام های منازل شان بالا شوند، در حالیکه شورشیان در اطراف شان گلوله باری می نمایند.

منابع آزاد هنوز این ادعا را تائید نکرده اند.

قوماندانان ناتو هدایت داده اند که حفاظت افراد ملکی در جریان جنگ در مارجه، پایگاه مستحکم طالبان، باید مد نظر گرفته شود.

رابرت واتکنز، یک مقام ارشد ملل متحد به روز چهارشنبه در کابل ارتباط قوای نظامی با کارمندان امدادی را مورد انتقاد قرار داده گفت مؤسسات ملل متحد در پلان های ناتو در قسمت اعمار مجدد مارجه سهم نمی گیرند.

گروه عفو بین المللی حقوق بشر می گوید هزاران تن از افراد ملکی در میان جنگ گیر مانده اند.

ناتو می گوید از آغاز عملیات مارجه به روز شنبهٌ گذشته تا کنون، در حدود ۱۵ فرد ملکی کشته شده اند.

قوای بین المللی گزارش داده است که پیشرفت خوبی در قسمت پاکسازی شهر از وجود طالبان صورت گرفته است، باوجودیکه این عملیات بخاطر بم های کنار جاده و حملات انفرادی شورشیان ، تا حدی بطی بوده است.

در حدود ۱۵ هزار قوای ناتو در این عملیات تهاجمی سهیم هستند، که بزرگتری عملیات مشترک از آغاز جنگ در افغانستان در سال ۲۰۰۱ می باشد.

در یک انکشاف جداگانه ناتو می گوید قوای آن دوازده شورشی را در جریان یک حملهٌ هوائی روز سه شنبه در نزدیکی سرحد پاکستان به قتل رسانده است.

XS
SM
MD
LG