لینک های دسترسی

Breaking News

شش پولیس در ولایت هلمند کشته و دو تن دیگر مجروح گردیدند


نیروهای مبارزه علیه مواد مخدر قوماندانی امنیه ولایت هلمند روز شنبه در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند مصروف تخریب مزارع کوکنار بودند که مورد حمله طالبان قرار ګرفتند که در نتیجه در گیری شدید بین طرفین شش تن از پولیس ملی کشته و دو تن دیګر مجروح گردیده اند.

ډګروال کمال الدین خان، امر امنیت قوماندانی امنیه ولایت هلمند ضمن تایید خبر مذکور به رادیو اشنا ګفت "دو عراده موتر حامل پولیس ما در کمین طالبان قرار گرفتند، بسیار تلاش نمودند که حمله مهاجمین را دفع نمایند، پولیس کمکی نیز به محل در ګیری به سرعت نرسیدند. سر انجام شش تن پولیس کمپیان محو مزرعه های کوکنار کشته و دو تن دیګر مجروح ګردیدند."

به اساس گذارش تازه نیرو های پولیس کمپاین محوه مزرعه های کوکنار عصر امروز نیز در منطقه موسوم به بابا جی لشکرګاه مرکز ولایت هلمند با مخالفین دولت در ګیر ګردیدند که در جریان در ګیری یک ساعته یکتن از دریوران تراکتور که مصروف تخریب کشت زار های کوکنار بود مجروح ګردید.

ګذارشات رسیده از ولسوالی مارجه ولایت هلمند حاکی از آن است که نیرو های شامل در عملیات در غرب و شمال شرق مارجه شاهد مقاومت شدید مخالفین دولت میباشند.

و از طرف دیګر نیرو های مذکور مصروف عملیات تلاشی و پاکسازی ساحات از وجود بام های کنار جاده میباشند.

به قول مسوولین نظامی افغان موجودیت بام های کنار جاده جدی ترین چلنج برای شان در جریان عملیات فعلی میباشد.

جنرال محی الدین غوری قوماندان نیرو های اردو ملی در ولایت هلمند در رابطه به ضعیت فعلی در ولسوالی مارجه ګفت: "نیروهای شامل در عملیات مصرف پاکسازی ساحات از وجود بام های کنار جاده میباشند در ۲۴ ساعت ګذشته نیرو های شامل در عملیات با مخالفین در ګیر نګردیده اند."

نیرو های پولیس نظم عامه حدود ۷۰۰ تن در جریان چند روز به مرکز ولسوالی مارجه رسیده اند.

مسوولین صحت عامه در ولایت هلمند تایید نموده اند که در جریان عملیات موسوم به مشترک در مارجه و نادعلی ۵۰ تن از افراد ملکی بهاثر در ګیری ها و انفجارات مجروح ګردیده اند که از آن جمله ۱۵ تن در شفاخانه بست و ۳۵ تن دیګر در شفاخانه ایمر اجنسی تحت تداوی قرار ګرفته اند.

والی ولایت هلمند چندروز قبل خبر کشته شدن ۱۵ از افراد ملکی در مارجه را در جریان عملیات تایید نموده است.

اما اداره محیط زیست و حقوق بشر که یک سازمان غیر دولتی میباشد تعداد تلفات ملکی را ۲۱ تن اعلان نمود که در آن جمله پنج تن از اطفال و هفت تن زنان نیز شامل میباشند.

مقامات مسول در ولایت هلمند میګویند در جریان عملیات مارجه ۵۲ تن از مخالفین دولت، یکتن از سربازان ازدملی ، ۱۵ تن از افراد ملکی و به قول اعلامیه های نیروهای ایساف ۱۳ تن از عساکر بین المللی کشته شده اند .

عملیات موسوم به مشترک نوه روز قبل برای تصرف ولسوالی مارجه وساحات ولسوالی نادعلی به اشتراک پانزده هزار نیروی افغان و بین المللی آغاز ګردیده که فعلا نیز عملیات به شدت کامل ادامه دارد. ګفته میشود که عملیات مارجه حد اقل ۳۰ روز ادامه خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG