لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری در ننگرهار قوماندان جهادی سابق را هلاک ساخت


وزارت امور داخله افغانستان اعلام نمود که در نتیجه یک حمله انتحاری در ولایت ننگرهار به شمول یک قوماندان جهادی سا بق ۱۵ تن کشته و ۲۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امورداخله اعلا میه را در اختیار رسانه ها قرار داده که دران تذکررفته است که حوالی ساعت ۳:۴۵ دقیقه بعد از ظهرروز دوشنبه زمانی که حاجی محمد زمان، یکی از قوماندانان جهادی سابق همراه با عبدالرحمن(شمس) رئیس مهاجرین ولایت ننگرهار در شهرک مهاجرین در منطقه دشت چمتله ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار قصد توزیع زمین برای مهاجرین و بیجا شدگان را داشتند، یک فرد انتحار کننده خود را در ميان مردم منفجر كرد که در نتیجه آن محمد زمان، قوماندان سابق جهادی همراه با ۱۴ تن دیگر كشته و عبدالرحمن(شمس) رئیس مهاجرین ولایت ننگرهار همراه با ۱۹ نفر افراد ملکی زخمی شدند.

مسولان صحت عامه ننگرهار به خبر نگاران گفته اند که وضعیت صحی عبدالرحمن (شمس) رئیس مهاجرین ولایت ننگرهار قناعت بخش نمیباشد.

در اعلامیه وزارت امور داخله حمله انتحاری در ولایت ننگرهار را ضد اسلامی و ضد انسانی خوانده و این عمل دشمنان صلح و آرامش افغانستان را تقبیح نموده میگویند، موضوع از طرف نیرو های پولیس ملی به شدت بررسی میگردد.

در همین حال گزارشاتی بدست نشر سپاریده شده است که پولیس پاکستان یک مقام بلند پایه دیگر طالبان بنام ملا عبدالکبیر را از منطقه نو شهره دستگیر نموده اند.

مولوی کبیر عضو شورای رهبری معاون شورا تحریک طالبان و از جمله افراد مطرح و با نفوذ در میان گروه طالبان بود.

تا اکنون پاکستان گرفتاری ملا عبداالکبیر را تاتید نکرده است.

ملا عبدالکبیر پس از گرفتاری ملا برادر فرد شماره دو گروه طالبان صورت میگرد که در یک عملیات مشترک توسط نیروهای امنیتی پاکستان و امریکائی از شهر کراچی گرفتار شد. ملا برادر در مسایل امور مالی و نظامی طالبان نقش عمده ای داشته است.

صاحب نظران بدین باور اند که گرفتاری ملا برادر میتواند در شناسائی آدرس های رده های بالائی گروه طالبان کمک نماید.

XS
SM
MD
LG