لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای حکومت افغانستان به کنترول بر ولسوالی مارجه


حکومت افغانستان می گوید شهرک مارجه درجنوب آن کشور را در بزرگترین تهاجم تحت رهبری ناتو از شروع جنگ هشت ساله تا به حال از کنترول طالبان خارج ساخته است.

مامورین افغان بیرق به رنگ های سبز، سرخ و سیاه افغانستان را بر فراز سنگر سابق تندروان بروز پنجشنبه به اهتزاز درآوردند. صدها تن ازساکنین در آن مراسم شرکت کردند. هفته گذشته، عساکر افغان بیرق ملی شان را بر فراز بازار اصلی مارجه برافراشتند.

اعاده خدمات حکومت به آن شهرک ولایت هلمند در مرحله بعدی عملیاتی است که 15000 عسکر افغان وناتو درآن شرکت داشتند.

ولسوال جدید آن شهرک از روز سه شنبه بدین سو در مارجه زندگی می کند. مامورین می گویند اگرچه بعضا در آن ساحه جنگ دوام دارد، اما باشندگان محل عودت به خانه شان را شروع کرده اند.

نبرد مارجه برای بیرون راندن طالبان از آن شهرک و تهیه خدمات وامنیت توسط حکومت افغانستان ستراتژی جدید تحت رهبری ناتو است.

در انکشافی جداگانه، وزیردفاع برتانیه بروز پنجشنبه گزارش داد که یک عسکر قوای هوایی برتانیه در انفجاری در ولایت قندهار جان باخت.

آن عسکر قوای هوایی بروز چهارشنبه از اثر زخم های که در جریان یک انفجار برداشته بود، وفات نمود.

بر اساس گزارش عباس آگاه از بامیان، با کمک مردم مناطق وزیر و تمزان از مربوطات ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان مخالفین مسلح دولت افغانستان از آن قریه جات بیرون رانده شده اند.

روز چهار شنبه در جریان یک درگیری مسلحانه میان مردم و افراد مسلح مخالف دولت در ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان مردم با کمک پلیس و لایت دایکندی موفق شدند که شورشیان مسلح را از قریه جات خود بیرون کنند. سلطان علی ارزگانی والی دایکند ی دریک تماس تلفنی با رادیو آشنا ضمن اعلام این خبر افزود در اولین مرحله 50 نفر از مردم محل که مسلح هستند به پلیس ملحق شده اند. والی دایکندی افراد یاد شده گروگان های گروه طالبان نامیده علاوه نمود قبلا با آنها در تماس بوده است:

در آخرین تماسی که با والی دایکندی داشتم آقای ارزگانی گفت که خود شخصا روز پنج شنبه از محل بازدید کرده و با مردمی که با نیروهای دولتی همکار شده اند صحبت کرده است. به گفته والی دایکندی هم اکنون بیش از صد و پنجاه نفر از اهالی با پلیس همکاری دارند:

والی دایکندی میگوید در جریان این عملیات مقدار زیادی سلاح و مهمات به همراه یک کیلو هرویین و چندین کیلو تریاک بدست آورده اند و 25 نفر دستگیر شده است که هویت هشت تن از آنان تثبیت شده که همکار گروه طالبان هستند.

ارزگانی والی دایکندی میگوید فعلا وضعیت امنتیتی در منطقه تصرف شده آرام است و مردم تلاش دارند که همکاری بهتری با دولت افغانستان داشته باشند.

ولایت ارزگان از جمله مناطق نا امن افغانستان است که پایگاههای مهم شورشیان مسلح در آن وجود دارد. این واقعه تاکنون تلفات و خساراتی در پی نداشته است.

XS
SM
MD
LG