لینک های دسترسی

Breaking News

شیوع مرض سینه بغل در دایکندی


روز گذشته محمد هاشم ولسوال میرامور ولایت دایکندی در مصاحبه با رسانه ها گفته بود که از اثر شیوع مرض سینه بغل در آن ولسوالی 11 طفل و چهار زن جان باخته اند. وی مدعی شد که کلینیک ها ادویه کافی برای مقابله با این مرض در اختیار ندارند.

اما امین الله دانش سر پرست ریاست صحت عامه ولایت دایکندی این خبر را یک شایعه خوانده میگوید در روزهای اخیر هیچ طفلی بر اثر هیچ مرضی نمرده است . وی این واقعه را به شدت تکذیب کرده میگوید قراریکه وی بامردم و مسئولین صحی ولسوالی در تماس است تنها یک زن بر اثر حادثه کاز فوت نموده است.

از ولسوال میرامور پرسیدم چرا مقامات صحی در این مورد خبر ندارند گزارشی نداده اند؟ وی میگوید بخاطریکه مردم به کلینیک ها رسیده نمی توانند.

اما سرپرست ریاست صحت عامه دایکندی میگوید قبلا نیز ولسوال میرامور ادعاهای مشابهی در مورد مرگ چندین نفر را مطرح کرده بود که تحقیقات نشان داد واقعیت ندارد.

چندی قبل ولسوال پنجو ولایت بامیان هم از شیوع سینه بغل در منطقه ترغی آن ولسوالی خبرداده بود که ریاست صحت عامه شیوع یک مرض در آن ولسوالی را تایید کرده گفت تلاش برای شناسایی و تداوی آن جریان دارد. که به همین مناسبت دو روز قبل یک هلی کوپتر به منطقه رفته کمکهای لازم را به مردم رسانده بود.

اما سر پرست صحت عامه دایکندی میگوید این خبر از اصل دروغ است.

XS
SM
MD
LG