لینک های دسترسی

Breaking News

سفر وزیر دفاع ایالات متحده به افغانستان


(عکس: AP) رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده که به کابل عزیمت نموده میگوید، قوای افغان و بین المللی روز های دشوار جنگ را در پیشرو دارند.

گیتس که بروز دوشنبه با خبرنگاران صحبت میکرد، از دست آورد های اخیر ناتو تمجید نمود - به شمول رهایی مارجه از کنترول طالبان.

همچنان، جنرال مکریستل، قوماندان ناتو در افغانستان گفته است که قوای متحدین در جنوب افغانستان، طی ماه های آینده به شکل تدریجی آغاز به اقدامات تأمین صلح در قندهار، پایگاه سابق طالبان، خواهند کرد.

در عین حال، مقامات محلی در جنوب افغانستان میگویند، تندروان بر ساختمان های حکومتی در ولایت خوست حملاتی را انجام داده اند.

جزییات در مورد هنوز معلوم نیست، ولی اهالی محل میگویند افراد مسلح توسط پولیس محاصره شده اند.

در یک خبر دیگر، رابرت گیتس به ایران در مورد پیشنهاد کمک به طالبان هشدار داد.

گیتس گفت ایران این را باید بداند که عکس العمل امریکا در زمینه آنقدر شدید خواهد بود که "ایران حتی نمی خواهد فکرش را بکند."

جف موریل، سخنگوی وزارت دفاع امریکا بعدا گفت، گیتس در مورد فعالیت امریکا در داخل افغانستان صحبت میکرد، نه در مورد منازعه وسیع با ایران.

گیتس ایران را به این متهم میسازد که آنکشور در افغانستان بازی یی دوگانه یی را به پیش میبرد. او میگوید ایران از یک طرف با حکومت افغانستان دست دوستی دراز کرده، و از سوی دیگر کوشش دارد فعالیت های امریکا را در آنکشور تخریب نماید.

سفر گیتس در افغانستان اولین سفر او از زمان آغاز افزایش ۳۰ هزار عسکر در افغانستان است که از طرف براک اوباما امر شده است.

XS
SM
MD
LG