لینک های دسترسی

Breaking News

اظهارات گیتس در مورد عملیات بعدی ایالات متحده در افغانستان


رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده با اعضای یک واجد جنگی امریکا در جنوب افغانستان ملاقات نمود که سال گذشته در جریان محاربه با طالبان تلفات زیادی را متحمل شده اند.

او به عساکر گفت آنها بزودی بخشی از مرحلۀ قاطع جنگ خواهند بود.

گیتس به قربانیان لوای محاربوی ایالات متحده روز سه شنبه در حالی ادای احترام نمود که با عساکر آن در یک قرارگاه در 50 کیلومتری شهر قندهار صحبت میکرد. از زمان اعزام آن لوا، 22 عسکر آن کشته و 62 تن دیگر مجروح شده است.

آقای گتیس به عساکر آن لوا گفت، زمانیکه ایالات متحده عملیات را علیه طالبان در قندهار در جریان سال جاری آغاز میکند، آنها در خط اول خواهند قرار داشت.

او همچنان با جنرال های برتانوی و امریکایی ملاقات نمود که از عملیات فعلی علیه تندروان طالب در ولایت همجوار هلمند نظارت مینمایند.

گیتس، حین سخنرانی در کابل، گفت او از پیشرفت عملیات مارجه تشویق شده، ولی هشدار داد که درگیری بسیار شدید در انتظار قوای ناتو میباشد.

از ماه گذشته بدین سو، عساکر ناتو و افغان تلاش دارند شورشیان را از شهر مارجۀ ولایت هلمند بیرون سازند تا مقامات حکومت مرکزی ادارۀ منطقه را به عهده گیرند.

گیتس در جریان سفر به کابل با جنرال ستنلی مککرستل، قوماندان قوای ائتلاف در افغانستان نیز ملاقات نمود. مککرستل میگوید هدف بعدی او به تصرف در آوردن قندهار، موضع مستحکم طالبان میباشد.

درحالیکه واشنگتن هزاران سرباز علاوگی را طی ماه های آینده به افغانستان میفرستد، مککرستل گفت، با تفاوت با مارجه، عملیات تصفیوی قندهار شکل تدریجی خواهد داشت.

XS
SM
MD
LG