لینک های دسترسی

Breaking News

تبعه ایرانی در هرات به ٦ سال حبس محکوم گردید


در حالی که محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران امروزبه افغانستان سفر کرده و با مقامات بلند رتبه دولت دیدار نمود. قضات در محاکم هرات می گویند یک تبعه ایرانی را به جرم همکاری با مخالفین دولت افغانستان به شش سال حبس محکوم کرده اند.

گفته می شود این تبعه ایرانی مدتی قبل از ساحه ولسوالی گذره هرات توسط مامورین دستگیر شده بود.

هرچند قضات محاکم هرات از دادن جزئیات بیشتر پیرامون چگونگی ارتباط این تبعه ایرانی با گروه های مخالف دولت افغانستان خودداری نمودند اما گفته می شود این فرد در قسمت سازماندهی حملات علیه نیروهای خارجی با غلام یحی سیوشان یک فرمانده متمرد و ناراضی دولت که چندی قبل در جریان عملیات تصفیوی نیروهای افغان وناتو در ولسوالی گذره به قتل رسید، همکاری می نموده است.

قاضی عبدالرزاق نجرابی از قضات دیوان امنیت عامه شهری هرات می گوید این تبعه ایران به جرم مساعدت به دشمن مطابق قوانین افغانستان در یک محکمه علنی به شش سال حبس محکوم شده است.

به گفته قضات در محاکم هرات این فرد پس از طی نمودن مدت حبس به کشور متبوعش مسترد خواهد گردید.

قضات محاکم هرات در مورد این که ایا این فرد ارتباطی با دولت ایران داشته است سخن نگفتند.

این تبعه ایرانی در حالی به جرم همکاری با مخالفین دولت افغانستان از جانب محاکم هرات به شش سال حبس محکوم می گردد که امروز محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران در دیدار با حامد کرزی در کابل با لحنی تند از سیاست های ایالات متحده در مورد مبارزه با تروریسم انتقاد کرده و درواکنش به اظهارات روز قبل رابرت گیتس وزیر دفاع ایالات متحده که گفته بود ایران سیاست دوگانه ای را در مورد افغانستان دنبال می نماید، گفت که مبارزه با تروریزم نیاز به کار اطلاعاتی دارد نه نیروی نظامی .

XS
SM
MD
LG