لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی دیوید پتریس از نقش ایران در ثبات منطقوی


یک تن از قوماندانان بلند پایه ایالات متحده میگوید ایران با ادامه برنامه ذروی اش که تخطی از قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد است، ثبات منطقه را مواجه به تهدید بزرگی میسازد.

جنرال دیوید پتریس، قوماندان قوای امریکایی در شرق میانه و آسیای مرکزی روز سه شنبه در یک استماعیۀ مجلس سنای ایالات متحده گفت، اگر ایران به سلاح ذروی دست یابد، این اقدام باعث بی ثباتی در منطقه شده و شاید هم رقابت سلاح ذروی را در منطقه آغاز نماید.

او گفت این به تسلیح، حمایه و سازمان دهی عناصر افراطی در عراق، لبنان، غزه، و به حد پائین تری در افغانستان ادامه میدهد. او گفت ایران به مداخلۀ قابل ملاحظۀ در مسائل داخلی آن مناطق ادامه میدهد.

در ارتباط به افغانستان، آن جنرال امریکایی گفت قبل از بهتر شدن وضع، طوری به نظر میرسد که وضع وخیم تر گردد.

او علاوه کرد که سال جاری یک سالی دشواری خواهد بود، ولی پیش بینی نمود که با وجود عقب نشینی ها، علیه طالبان پیشروی های هم صورت خواهد گرفت.

پتریس گفت توسعۀ قوای امنیتی افغانستان تمرکز پیشرفت ها در آن کشور میباشد.

طی یک خبر دیگر، یکی از رهبران عمدۀ حزب مخالف ایران حملات بر حکومت را تجدید نموده میگوید، جمهوری اسلامی دچار حکومت استبدادی میباشد.

مهدی کروبی در مطلبی که در صفحۀ انترنتی او بروز سه شنبه نشر شده، گفته است انتخابات در آن کشور بیهوده شده است. او ادعا های را تکرار نموده که انتخاب دوبارۀ محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران به اساس رای عامه صورت نگرفته است.

بیانات کروبی به تعقیب ادعای خانم او بروز دوشنبه نشر شد که احتجاج کنندگان طرفدار حکومت به اپارتمان آنها در تهران خساره رسانیده اند. بیانات او همچنان در حالی نشر شد که مامورین ایرانی تدابیر امنیتی را در تهران قبل از برگزاری مراسم "چهارشنبه سوری" تشدید بخشیده اند.

شاهدان عینی در تهران میگویند حضور گستردۀ پولیس در جاده های تهران به نظر میخورد. و پولیس اعضای حزب مخالف را هشدار داده است تا ازین فرصت برای احتجاج علیه حکومت استفاده ننمایند.

XS
SM
MD
LG