لینک های دسترسی

Breaking News

شیوع مرض سرخکان در ولسوالی گیزاب دایکندی


٣٣ نفر در اثر ابتلا به مرض سرخکان در ولسوالی گیزاب ولایت دایکندی جان باخته و بیش از صد نفر هنوز مصاب به این مرض میباشند.

شرح بیشتر در این مورد را در گزارشی از من عباس آگاه میشنوید بر اثر شیوع مرض سرخکان در بخش هایی از ولسوالی گیزاب ولایت دایکندی تاکنون 33 نفر جان باخته و به گفته مقامات صحی آن ولایت دهها نفر دیگر مبتلا به این مرض میباشند.

حیدر علی امیری مستول بخش سرولانس امراض ساری در ولایت دایکندی میگوید این افراد طی یک ماه گذشته تلف شده اند.

مسلم از باشندگان ولسوالی گیزاب میگوید با انکه مردم به داکتر خوب و ادویه لازم دسترسی ندارند روز به روز به تعداد مبتلایان به این مرض افزوده میشود.

از داکتر رحمت الله جوادی تنها داکتری که در آن منطقه فعالیت میکند پرسیدم وضعیت صحی مردم چگونه است؟ وی میگوید با آنکه تاکنون صدها نفر را تداوی نموده است اما صدها نفر دیگر هنوز مبتلا به این مرض میباشند.

داکتر جوادی میگوید هم اکنون مرض به اوج خود رسیده است. اما وی علاوه نمود که طی سه روز اخیر مرض سینه بغل نیز شایع شده که نگران کننده است.

از امین الله دانش سرپرست ریاست صحت عامه دایکندی پرسیدم چکاری میتوانند برای این مردم انجام دهند؟ وی با نا امیدی گفت به دلیل اینکه منطقه مصاب به این مرض تحت کنترل طالبان میباشد آنها دسترسی به آن ندارند اما با آنهم تلاش خواهند کرد که از طریق ولایت ارزگان به مردم کمک صورت گیرد.

ولایت دایکندی از جمله مناطق کوهستانی در مرکز افغانستان هم مرز با ولایت ارزگان میباشد. این ولایت به خصوص در این فصل ازسال دچار مشکلات زیادی میگردد.

XS
SM
MD
LG