لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان: ٢عساکر ائتلاف و ٢ کارمند ماین پاکی کشته شدند


دو تن از عساکر نیروهای ا ئ تلاف حو ا لی صبح امروز در مربوطات ولایات جنوب غرب افغانستان کشته شده اند ، نیروهای ا ئ تلاف با انتشار اعلامیه مطبوعاتی خبر کشته شدن دو تن از عساکر ا ئ تلاف را به اثر انفجار بم کنار جاده در ولایات حوزه جنوب غرب افغانستان تایید نموده اند .

نیروهای آیساف در اعلامیه مطبوعاتی خویش در مورد هویت عساکر کشته شده و محل دقیق واقعه به اساس پالیسی نیروهای ناتو چیزی نګفته اند .

اما قاری محمد یوسف احمدی سخن ګوی طالبان ادعا نموده که حوالی صبح امروز در ترین کوت مرکز ولایت ارزګان در منطقه موسوم به مراباد بر یک عراده تانک نیروهای امریکایی با منفجر نمودن بم کنار جاده با استفاده از ریموت کنترول چهار تن از عساکر نیروهای آیساف کشته شده اند .

اما این ادعا ی سخن گوی طالبان را تا هنوز کدام منبع دیګر تایید ن کرده است .

به اساس یک ګزارش دیګر از ولایت ارزګان ، به اثر انفجار بم کنار جاده بریک عراده موتر حامل کارمندان یک موسسه ماین پاکی در ولسوالی چوره ولایت ارزګان چهار تن از کارمندان موسسه ام دی سی کشته و مجروح شده اند .

محمد ګلاب مدیر جرایم جنایی قوماندانی امنیه ولایت ارزګان ضمن تاییدخبر مذکور به خبر نګاران ګفت: روز ګذشته در ولسوالی چوره ولایت ارزګان بر یک عراده موتر مربوط به موسسه ماین پاکی انفجار بم صورت ګرفته که به اثر انفجار دو تن از کارمندان موسسه ماین پاکی کشته و دو تن دیګر مجروح ګردیده اند .

به قول مسولین امنیتی در ولایت ارزګان به دلیل جراحات شدید یکتن از مجرحین به شفاخانه نیروهای ایتلاف در ترین کوت انتقال ګردیده است .

نیروهای افغان و نیروهای آیساف شب ګذشته به اساس معلومات استخبار ا تی بریک مخفی ګاه مخالفین دولت عملیات تلاشی را اجرا نمودند که در جریان عملیات پنیج تن از مخالیفین دولت را ګرفتار نموده اند .

نیروهای آیساف و وزارت دفاع ملی افغانستان با انتشار اعلامیه مطبوعاتی ګفته اند افراد ګرفتار شده به فعالیت های تخریبی متهم می باشند .

در اعلامیه مطبوعاتی در مورد درګیری و یا تلفات به طرفین در ګیر و مردمان ملکی چیزی ګفته نشده است .

در یک عملیات جداګانه در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند نیروهای افغان و نیروهای ایساف یک دیپو ی مهمات و مواد انفجاری را کشف و تخریب نموده اند .

XS
SM
MD
LG