لینک های دسترسی

Breaking News

در جنوب افغانستان دو تن از عساکر آیساف کشته شدند


در جنوب افغانستان دو تن از عساکر آیساف و چندین تن از مخالفین دولت کشته شده اند.

در ولایات جنوب غرب افغانستان بروز گذشته و امروز در واقعات جداگانه دو تن از عساکر قوای ایساف کشته شده و در جریان عملیات قوای افغان و ایساف در ولایت هلمند چندین تن از مخالفین دولت کشته و مجروح گردیده اند.

قوای ایساف خبر کشته شدن دو تن از عساکر خویش را از طریق انتشار اعلامیه های مطبوعاتی تایید نموده اند.

به قول از اعلامیه مطبوعاتی قوای آیساف، هر دو تن از عساکر آیساف امروز و روز گذشته به اثر انفجارات کشته شده اند.

اما در اعلامیه قوای ایساف هویت عساکر کشته شده در ولایات جنوب غرب واضح نگردیده و همچنان قوای آیساف به اساس پالیسی محل، دقیق واقعات را نیز ذکر نموده است.

همچنان به قول قوای بریتانوی، آیساف بروز گذشته قوای بریتانوی در جنوب ولسوالی سنگین مرکز ولایت هلمند در حالی گذمه پیاده بودند که از پشت دیوار بر عساکر بم پرتاب گردید که در نتیجه یک تن از عساکر برتانیوی کشته شده است.

قاری محمد یوسف احمدی، سخنگوی طالبان از محل نامعلومی به مطبوعات گفته است که در روز گذشته و امروز در ولایت هلمند و قندهار سه عراده تانک قوای آیساف را وفاداران طالبان تخریب نموده اند.

از سال ۲۰۰۱ یک تا حال در افغانستان ۲۷۷ تن از عساکر برتانیوی کشته شده اند، به اساس احصایه های رسمی در سال جاری میلادی، ۳۲ تن از عساکر برتانوی کشته شده اند.

در افغانستان بیش از ده هزار قوای برتانوی در چوکات قوای آیساف و ائتلاف موجود می باشند که اکثریت آن در ولایت هلمند مستقر هستند.

قوای افغان و آیساف روز گذشته در ولسوالی کجکی ولایت هلمند به اساس معلومات استخباراتی یک مرکز قومانده طالبان مسلح را محاصره نمودند.

مخالفین مسلح موجود در مخفی گاه دست به گلوله باری و در گیری زدند که در نتیجه در گیری های شدید چندین تن از مخالفین کشته و تعداد دیگر بازداشت ګردیده اند.

قوای آیساف با انتشار اعلامیه مطبوعاتی خبر عملیات بر یک مخفی گاه طالبان را تایید نموده ودر ضمن گفته اند که در جریان عملیات به مردمان ملکی تلفات وارد نگردیده است.

قوای افغان و ایساف در جریان عملیات جداگانه در ولسوالی مارجه و نادعلی در جریان روز گذشته دو دیپو مواد انفجاری و مهمات را و چندین تن از مخالفین دولت را باز داشت نموده اند.

به قول از قوای اردو ملی در ولایت هلمند، قوای اردملی روز گذشته از ولسوالی مارجه ولایت هلمند به شمول دو تن از قوماندانان مخالفین هفمتن را بازداشت نموده اند.

در بین باز داشت شده گان دو تن از قوماندانان محلی طالبان به نام های ملا حسن و ملا برهان نیز شامل میباشند.

قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی طالبان گرفتاری قوماندانان طالبان را رد نموده است و در ضمن گفته است قوای افغان و ایساف روز گذشته و امروز در ولایات هلمند، کندهار و ارزگان با مقاومت شدید طالبان مواجه میباشند.

XS
SM
MD
LG