لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط هلیکوپتر آیساف در زابل


در ولسوالی اطغرولایت زابل صبح امرز یک با ل هیلکوپتر نیروهای آیساف به دلیل عوارض تخنیکی سقوط نمود که در مجموع ۱۳ تن مجروح شدند.

در ولسوالی مارجه و ولسوالی کجکی ولایت هلمند هفت ت ن از مخالفین کشته ،ودو تن از قوماندانان مشهو ر مخالفین در ولایت هلمند گرفتار شدند.

و به اثر انفجار بم کنار جاده یک تن از عساکر نیروهای آیساف امروز کشته شده است .

به قول نیروهای امنیتی در ولایت زابل حوالی صبح امروز در ولسوالی اطغر آن ولایت یک بال هیلکوپتر نیروهای آیساف در نزدیک یک مرکز نیروهای آیساف به دلیل عوارض تخنیکی سقوط نموده است .

مسوولین امنیتی در ولایت زابل به رادیو آشنا گفتند هیلکوپتر از فضای نزدیک به زمین سقوط نمود که در نتیجه نه تن از عساکر آیساف سه عسکر ارد وی ملی و یک پولیس ملی جراحات سطحی برداشته اند .

ډگروال غلام جیلانی خان فراهی آمر امنیت قوماندانی امینه ولایت زبل ضمن تائید این خبر به رادیو اشنا گفت مجروحین واقعه به نزدیکترین شفاخانه نیروهای آیساف منتقل گردیده اند .

نیروهای آیساف تاهنوز در مورد تعدا قربانیان و هویت آنها چیزی نگفته اند ولی در اعلامیه گفته شده واقعه سقوط هیلکوپتر تحت تحقیق قرار دارد .

قاری یوسف احمدی سخن گوی طالبان از طریق تلفن به مطبوعات از جای نامعلوم گفته است .

افراد مسلح گروهی طالبان حوالی صبح امروز با استفاده ازاسلحه سبک و سنکین یک بال هلیکوپتر نیروهای امریکایی را سقوط داده اند و تمامی سرنشینان هلیکو پ تر کشته شده اند .

اما این ادعا از طرف کدام منبع معتبر تایید نگردیده است .

به اساس یک گزارش دیگر یکتن از عساکر نیروهای ایساف حوالی صبح امروز به اثر انفجار بم کنار جاده در ولایات حوزه جنوب غرب افغانستان کشته شده است .

نیروهای آیساف طی اعلامیه مطبوعاتی خبر کشته شدن یکتن از عساکر نیروهای ایساف را تایید نموده اند ولی به اساس پالیسی نیروهای آیساف هویت عسکر کشته شده و محل دقیق واقعه در اعلامیه منتشره تذکر نیافته است .

طبق یک گزارش دیگر نیروهای قطعه خاص پولیس و نیروهای ا ئ تلاف در یک فعالیت محاربوی مشترک در ولسوالی های مارجه و کجکی ولایت هلمند به ضد مخالفین دولت یک رشته عملیات پلان شده را اجرا نمودند که عملیات با در گیرهای شدید همراه بود هف ت تن از مخالفین شامل در جنگ کشته و دو تن از سران مخالفین گرفتار گردیده اند.

وزارت امور داخله افغانستان در یک اعلامیه مطبوعاتی گفته است ، دو تن از قوماندانان محلی طالبان به نامهای عبدالاحد رحمانی و ملا عبدالحکیم گرفتار گردیده اند .

که به قول اعلامی ه قوماندانان گرفتار شده در فعالیت های تخریبی دست داشتند .

اما قاری محمد یوسف احمدی سخن گوی طالبان گرفتاری دو تن از قوماندانان آن گروه را رد نموده است .

XS
SM
MD
LG