لینک های دسترسی

Breaking News

خشم و غضب در بین دیموکراتها و جمهوریخواهان در امریکا


رئیس کمیته امنیت داخلی کشور در مجلس سنای ایالات متحده میگوید خشم و غضب شدید در بین دیموکرات ها و جمهوریخواهان، خطر دهشت افگنی داخلی را در ایالات متحده افزایش خواهد داد.

در گزارش آمده است که سناتور جوزوف لیبرمن میگوید شواهد ناراحت کنندۀ را در حال حاضر میتوانید مشاهده نمائید.

خشم و غضب در هر دو جناح طیف سیاسی به مشاهده میرسد و اینرا میتوان در ملیشا های جمهوریخواهان تا مظاهرات ضد جهانی سازی از جانب دیموکرات ها درک نمود. باوجودیکه تا به حال فقط حرفای بوده و عمل کمتر دیده شده است ولی جوزوف لیبرمن، سناتور مستقل ایالت کناتیکت میگوید دلایل زیادی برای نگرانی وجود دارد.

وی به افشا شدن دسیسه اخیر ملیشا های ضد حکومت در بخش های وسطی غرب امریکا اشاره نموده وگفت سیاست مداران و مفسرین مطبوعاتی باید حرافی های خود را آرام کنند:

«سطح مباحثات در مورد سیاست های ما و کشور ما چنان شدید و چنان آتش افروزانه است که اگر شما با مردمی معامله کنید که تا اندازۀ تکالیف روانی داشته و یا از نظر شخصی آسیب پذیر میباشند، خطر آن وجود دارد که این افراد، عملی را انجام دهند که آن گروه ملیشا میخواست در هفته گذشته انجام دهد.»

سناتور لیبرمن در صحبت با تلویزیون NBC گفت که خطر دهشت افگنی از ناحیه خارج بمراتب بیشتر میباشد. ولی وی گفت که خطر حملات از جان مردم در داخل کشور هم در حال افزایش است وی بطور مثال از بم گزاری سال ۱۹۹۵ در شهر اوکلاهامایاد نموده و گفت:

«من این خطر را بیش از حد جلوه نخواهم داد. این خطر به اندازه تهدید جهانی از جانب اسلامیست های افراطی، قابل ملاحظه نیست ولی، یک خطر واقعی است.»

مایکل چیرتوف، که در سال آخر ریاست جمهوری جورج دبلیو بش، وزیر امنیت داخلی امریکا بود میگوید تکنولوجی عصری کامیپوتری به امریکایی های افراطی کمک نموده است تا حامیان جدیدی را جلب نموده و شیوه های جدیدی را ایجاد نمایند.

چیرتوف که در تلویزیون NBC صحبت مینمود گفت:

«این حقیقت که مردم دسترسی به انترنت داشته و طرز استعمال شیوه های جدید را که در افغانستان و عراق استفاده میشد، مشاهده میتوانند، خلق کننده این خطر است که آنان بخواهند همچو شیوه های را در اینجا، تقلید نمایند.»

مباحثات تلویزیونی در مورد خطرات احتمالی دهشت افگنی که مردم امریکا با آن مواجه اند، چند روز بعد از حملات انتحاری در ترن زیر زمینی مسکو صورت میگیرد که در این حملات به ده ها نفر به قتل رسیدند.

سناتور لیبرمن میگوید مامورین امنیتی اقدامات علاوگی را برای مصئونیت خطوط ترانزیتی وسیع در ایالات متحده در پیش گرفته اند ولی وی میگوید کار های بیشتری در این زمینه باید صورت گیرد:

«خطوط مجزا از خطوط هوایی در سیستم ترانزیتی ما، آسیب پذیر تر میباشند. و ما واقعاً نیاز داریم از آنچه حال در آن بخش انجام میدهیم، کار های بیشتری را برای حفاظت از مردم امریکا، انجام دهیم. من در این مورد نگرانی دارم.»

سناتور لیبرمن در سخنان خود به وقایع خونبار دیگر اشاره نمود که دهشت افگنان موتر های سرویس، و خطوط ترن های زیر زمینی را هدف قرار دادند، که شامل حملات به سیستم ترانزیت مادرید در سال ۲۰۰۴، سال ۲۰۰۵ در لندن و سال ۲۰۰۶ در مومبی میباشد.

XS
SM
MD
LG